Till minne av Emil

Sorgens dag är här... Shelbys bästa vän Emil har lämnat oss med en enorm saknad och tomhet. Alla mina tankar går idag till Sandra som med stor styrka har orkat fatta detta svåra beslut. Emil var en hund som inte var lik någon annan hund jag tidigare träffat. Han hade en enorm förmåga att acceptera saker så som det var. Jag skulle kunna lyfta fram mängder av exempel, men ett är verkligen min favorit. Sandra fick nämligen för sig att hon skulle lära honom att skämmas genom att sätta tejp på ögonbrynet för att på så sätt få honom att lyfta tassen över ögat. Men ack så fel hon hade - Emil bara satt där och såg ut som han alltid gjorde i liknande situationer. Om man skulle sätta ord på hans tankar skulle de förmodligen vara något som "jaha, är det så här det ska vara idag!" åsså accepterade han det. Det hela slutade med att Sandra tejpade för båda ögonen... men Emil satt kvar.

Emil hade ytterligare en fantastisk förmåga och den visade han med barn. Att barn sprang runt gjorde honom ingenting och möjligtvis kunde han höja ett ögonbryn. De kunde ha klätt ut honom, klättrat på honom och dragit honom i svansen och han hade bara tänkt "jaha, är det så här det ska vara idag!".

Kort sagt var Emil den mest fantastiska hund jag någonsin stött på och han älskade sin matte över allt annat på jorden! Utan henne hade han aldrig kunnat blomma ut på det sätt som han gjorde under åren hos Sandra. Han är, på många håll älskad och saknad! *Styrkekramar* till dig Sandra!



R.I.P. Emil


Jag lägger in denna länk till alla er som har förlorat ett älskat djur.

(OBS! Det går att klicka på bilderna för att få dem större)

Kommentarer
Postat av: Eva Lundin

Tack Karro för den fantastiska länken! Det kom tårar och jag tänkte hela tiden på Golsi och tänkte på att det är snart hans tur att gå över regnbågsbron.

2007-08-25 @ 14:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0