En helg utan mina 4benta älsklingar

Ja, då var jag tillbaka från en helg i Stockholm och utbildningen vid Hundens Hus. Åkte i torsdag och anlända i Umeå idag på morgonkvisten. Hundarna inkvarterades hos mamma och pappa eftersom vi inte skulle träna våra egna hundar under denna helg. Sedan var det skönt att slippa bila ner i detta "underbara" väder. Under fredagens praktik låg fokus på att träna någon annans hund och dels agera instruktör och dels hundägare. Jag och Helena bildade ett par och turades om att vara instruktör och hundägare. Dessutom blev vi under stor del av tiden filmade. Filmen gick vi sedan igenom och fick kritik på vårt utförande. Riktigt intressant och lärorikt! Under lördagen spenderade vi praktiken i Rålambshovsparken, där vi fick turas om att vara instruktör för en grupp hundägare. Under detta tillfälle blev vi dels filmade och dels fick de andra kursdeltagarna under praktiken föra anteckningar om vad man gjorde bra respektive dåligt eller mindre bra. Även det väldigt nyttigt! Utöver praktiken gick vi igenom budgetplanering, lite marknadsföring och kursupplägg.

Från praktiken kommer jag att ta med mig en del grejer, men övervägande fick jag väldigt bra respons på mitt utförande. Jag hade bra röst, ett bra kroppsspråk (både med avseende på människor och hundar) och jag framstod som väldigt tydligt, vilket självfallet känns jättebra! Det jag ska tänka på är att avsluta meningar som jag påbörjar, vilket jag har hört förut... =) Jag har en tendens att tro att de som lyssnar förstår vad jag tänker och att de själva därför kan avsluta den mening som jag har påbörjat =) Sedan talade jag tydligen vid ett tillfälle när det flög förbi ett flygplan, vilket kanske inte var det bästa. Men kort sagt, jag kände mig väldigt nöjd med min prestation och jag tror även att "kursdeltagarna" kände sig nöjda.

Även om jag fick en dos av hundar under helgens gång, så fick jag ingen dos av mina egna hundar, vilket kändes konstigt. Det var första gången som Bella fick sova utan sin matte och självfallet kändes det lite konstigt att lämna bort henne så här länge för första gången. Men de verkar ha haft det bra hos mamsen och papsen, vilket jag iofs aldrig tvivlade på. Dessutom kan det vara rätt skönt att hinna med både lite lägenhetsinköp och julklappshandel utan att behöva tänka på hundarna. Jag fick ju även en hel del tid över att spendera uteslutet med Göran, vilket var väldigt kul. Vi hann kolla på både badrumsgrejer, golv och tapeter till nya lägenheten som vi får tillträde till i slutet av januari. Börjar kännas nära nu och känslan av spänning och rädsla börjar verkligen infinna sig. Kommer att känna stor tomhet när vi lämnar Umeå för huvudstaden och jag kommer att sakna massor, både situationer och människor. Förutom min familj så är det nog Sandra jag kommer att sakna absolut mest, eftersom vi nästan bor tillsammans ute i skogen =) Har funderat på att köpa henne ett klippkort på flyget till julklapp så hon kan komma och hälsa på ofta. =)

Nu är jag iaf hemma igen och hundarna var alldeles överlyckliga över att ha mig på hemmaplan igen! Shelby sprang och hämtade leksaker och Bella gjorde allt möjligt på en och samma gång. Massor av pussande och slickande blev det och jag känner verkligen att jag har fått ny energi att hålla på med dem, även om energin var rätt bra redan innan jag åkte.

/ En Karro som var uppe på tok för tidigt i morse (med mina mått mätta) och som därför ska lägga sig i soffan och slöa lite...

Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Nämen, vad såg jag på aoh! Ska in flytta till Stockholm? I så fall tycker jag att vi måste ses någon gång, när ni gjort er hemmastadda. Vart ska ni bo? Och varför flyttar ni?

Låter som en rolig utbildning!!

2007-12-11 @ 23:10:08
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Olivia

Hallå där!
Känner igen mig i det du skriver om att lämna bort sina 4benta älsklingar, kan kännas skönt att få göra bort massa ärenden i lugn och ro men samtidigt börjar man ganska fort att sakna sina små pälsiga vänner :)
Ikväll är jag taggad för träning, cya.

2007-12-12 @ 10:04:58
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0