3 hundar på språng! Och lilla Milla på besök

Tillbaka efter en helt underbar tur i skogen på 2 1/2 timme. Shelby fick sig först en promenad med Ipo i släptåg. Gick bra då han fortfarande är i fjäskarstadiet hos henne och vågar inte riktigt busa ordentligt... hon är ju såååå stor. Det är riktigt kul å se hur mycket han fjäskar för henne =) Shelby hade även fullt upp med att nosa i rådjursspåren som fanns överallt... vilket oroade matte lite, men allt gick bra. Hon har, efter en period med döva öron, blivit sig själv igen och lyssnar som hon borde. Dock tror jag ändå att det inte är länge kvar till löpet. Väl tillbaka till bilen fick den lilla bakelsen komma ut och springa. Denna gång gick vi direkt in i skogen och släppte även Shelby efter bara en liten stund... och... det gick faktiskt jättebra! De var jätteduktiga och lekte hellre med matte än med varandra. Duktiga favvohundar!!!

Sen var det dags för kaffepaus på en sten i skogen. Sandra hade kokat kaffe och vi satt ett bra tag och bara tittade på de tre underverken som sprang omkring. Idag var första dagen som det verkligen var så bra som jag vill att det ska vara! De kunde leka tillsammans, men de kunde också ta det lugnt och nosa på sitt ställe. Det enda tråkiga var att jag inte hade kameran med mig :( Hade verkligen kunnat bli underbara kort. Sandra, duktig som hon är, hade dock sin med sig... med det visade sig vara ganska svårt (!) att fota 3 hundar samtidigt... =)

Sen måste jag bara tillägga en punkt till på listan över konstiga saker med sin hund. Punkten rör Bella. Hon är verkligen konstig... Vi håller ju på och tränar en hel del inomhus, där jag egentligen klickar för det mesta hon erbjuder (ja, så länge det är nåt jag vill ha alltså) och hon har lyckats komma fram till att backa är himla kul. Så nu har jag fått en hund som kan gå fot baklänges... =) Hon backar i svängar (ganska skarpa sådana) - och åt vilket håll som helst, i cirklar, rakt bak, och huuuur länge som helst. =) Men hon kan inte gå fot framlänges... =) Hon är då alldeles för tokig mattes lilla älskling!

När jag ändå är på G kan jag ju tillägga en punkt även på Shelbys lista. I morse tänkte jag att jag skulle få Bella att plocka skålar. Shelby som såg allmänt uttråkad ut var inte direkt intresserad av en tråkig skål i plast... till en början iaf. När hon sedan upptäckte att matte uppmärksammade skålen blev läget ett helt annat. Nu var Shelbys mål att se till att Bella inte fick den... =) Samma sak var det med metallapporten. Shelby skulle aldrig någonsin ta metallföremål i munnen... om det inte var så att Bella hade något intresse i den. Så vips... fick vi en fin metallapportering av Shelby!

Nu på eftermiddan fick vi även celebert besök av Sara och lilla Milla (chihuahua, 13 veckor). Mina hundar tycker verkligen att hon är söt! Det är väl i och för sig inte så konstigt...

Milla och Bella nosar på varandra

image67

Millla på byrån (bredvid ett glas...)

image68

Kommentarer
Postat av: Olivia

Vilken underbar tur i skogen ni fick er, blir riktigt avundsjuk :)
Men du herreguu så liten å söt hon är lilla Milla, Bella ser ju ut som en jätte brevid henne :)
Kram

2007-11-08 @ 10:54:35
Postat av: Din bror

Tjena syster!
Vilken trevlig sida du har ordnat. Jag har varit inne och läst tidigare, men inte skrivit någonting. Sedan vill jag rätt något som du skrivit tidigare om bakrutan på din bil. Jag tror att den rätta beskrivningen av vad du backade in i ska kallas hus! Jag fattar fortfarande att du inte såg ett helt hyrehus på Mariehem när du backade?
Ha det! Andreas

2007-11-08 @ 21:17:43
Postat av: Jag

Till övriga läsare; Ni ska inte tro min bror!

2007-11-09 @ 10:02:57
URL: http://www.shelbyochbella.blogg.se
Postat av: Marlene

Björkstadens var det...

2007-11-09 @ 14:09:39
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Nemas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0