Total destruction

Ja, idag har Bella hittat på en ny sport... Nämligen att äta sönder så många saker som möjligt. Det hela började när jag var på skolan. Under tiden kom brevbäraren med presenter till Bella (elräkningen & infobrev från bibblan). I hallen när jag kom hem låg det mikroskopiska pappersbitar utspridda över hela lägenheten. Jag förvånas verkligen över hur hon lyckas bita kuverten i så extremt små bitar. Nästan fascinerande! Jag lyckades slutligen hitta summan på elräkningen på en lapp, sista betalningsdatumet på en annan, men OCR-nummret var spårlöst försvunnet så det var bara att ringa elbolaget och beställa en kopia på räkningen.

En liten del av pappersmassakern

image71

Detta var ändå den del som var mest bevarad. De andra bitarna åkte direkt i dammsugaren. Men det var ju inte Bellas fel att brevbäraren skulle komma precis när hon hade som mest tråkigt. Sen upptäckte jag även, när jag plockade ihop pappersbitarna, att det var andra små bitar av annat material än papper som låg utspritt. Hallmattan. Denna har varit föremål för valptänder tidigare och den delen som blev förstörd då ligger väl placerad under dörrmattan. Men även den andra änden hade börjat fransa upp sig och bjöd vänligt in till lite tuggande... Så återigen var det ju faktiskt inte Bellas fel, mattan bjöd ju faktiskt in...

Lägesrapport från hallmattan

image72

Sen har vi ju även den goda, delikata telefonkabeln som går längst hallväggen. Inte heller denna gång är det ju Bellas fel, den sticker ju nämligen ut en bit från väggen, så den måste ju bara tuggas på...

Telefonkabeln

image73

Ja, slutligen kommer vi då till kvällen delikatess, som jag dock inte har på bild eftersom jag var mycket snabb på att dammsuga upp resterna och kolla Bella. Denna gång hade hon lyckats komma åt en kartong med en glödlampa. Jag hade missat att den stod i fönstret (min pappa hade varit så snäll att fixa en lampa när han var här sist, och är inte van att valpsäkra... men å andra sidan, vem tänker alltid på grejer som står i fönstret...) Roligt nog stod den ju bara där och liksom bad om att bli nersliten. Vad som exakt hände vet jag inte, men en gissning är att hon rev ner kartongen, lampan gick sönder, Bella sprang undan, och blev sedan så nyfiken att hon inte kunde hålla sig undan. Och sen kom förmodligen jag in i bilden. Jag har dock inte hittat några blodspår varken i hals eller tassar och hoppas vid gudarna att hon inte fick i sig något. Bella ska nu äta lite sparris i hopp om att det ska hjälpa eventuella skador.

Ja, vi får väl se vad morgondagen har att erbjuda. Tack och lov ska jag iaf vara hemma i morgon, så det lär väl inte bli en lika gedigen lista som dagens... hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Ojojoj! Bella har verkligen varit på hugget! - Lääängtar inte till den dagen kommer då Fokuz börjar hitta fler saker att tugga på - fy tusan - soffan och en stol räcker!
Ja de är tur att de är så söta!

2007-11-13 @ 00:21:48
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Nemas
Postat av: Olivia

Haha, du har verkligen bildbevis över vad den lilla föröveraren gjort :)
Ses i morgon.
Kram

2007-11-13 @ 09:54:17
Postat av: Linda

Söta söta Bella då! Här hemma så utövas sporten "tugga sönder tidningspapper i tusen bitar och lite till" Vädligt uppskattat av vissa parter, men dock inte alla;)

Håller med Merlene. Tur att dom är så söta,hihi...

2007-11-13 @ 19:47:15
URL: http://elsabella.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0