Utmanad!

Ja efter några påtryckningar från Marlene ska jag väl se om jag lyckas åstadkomma några tokigheter om mina små änglar. =)

Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv och samtidigt ange reglerna för leken på sin hemsida. Sedan väljer man nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver personen en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska fnatta in och läsa på ens egen hemsida för mer information.

Jag har blivit utmanad av Marlene att skriva 6 konstiga saker om mina hundar. Jag tar väl båda hundarna i ett och samma inlägg, men jag börjar med Bella.

BELLA

1. När Bella är glad, vilket är ungefär för jämnan, har hon en förmåga att böja sin bakdel åt alla håll och kanter. Formen liknar ungefär en ostkrok och ser väldigt underhållande ut  =)

2. Bella är något som Pippi Långstrump skulle benämna som en sakletare. Nu menar jag inte bara lite så där som valpar gör, utan Bella är extrem och hon hittar verkligen allt. Mössor, vantar, lera, glasbitar, buntband, innerkruka till blommor, snusdosor, snus, cigarettfimpar, mackor, äpplen, plommon, gammal pizza, och, inte att förglömma, favoriten TUGGUMMI. Eller, jag har nog förträngt Shelbys valptid, för jag känner nog igen den här listan sen hennes tid oxå...

3. Badtokig! Verkligen helt galen i vatten! Egentligen behöver det ju inte vara regelrätt vatten, utan något som liknar vätska går alldeles utmärkt. Gyttja, dy, myr, sjöar, you name it, Bella badar! Inte heller räcker det med att springa runt och plaska lite, utan ska det badas så ska det! Hon doppar huvudet, gärna och ofta, och kastar lite med huvudet, så som "brudarna i Batwatch". En väldigt underhållande och rolig syn!

4. Bebisar... ja, de är ett kapitel för sig. Så länge de är tysta, så tycker Bella att de är helt ok. Dom är ju rätt trevliga de små knytena när dom ligger där och inget kan göra. Men om de börjar gråta... ja, då går Bella igång. Först morrar hon, sen när hon har insett att det faktiskt är det där lelösa knytet som skriker, ja... så viftar vi på svansen och försöker pussa bort det... och om inte det hjälper... ja då får vi helt enkelt ta och visa bäbisen hur man gör vacker tass... Hon är rolig hon! Men är man i spökåldern så är man ju!

5. Bella har verkligen förstått detta med godnatt och godmorgon. Varje kväll när vi lägger oss kryper hon upp i sängen, myser lite för att sedan hoppa ner och lägga sig på golvet. När det sedan är morgon och matte råkar öppna ögonen lite försiktigt, ja då har Bella bestämt att det är dags att kliva upp och kommer med blöta pussar och slutar helt enkelt inte tills man kliver upp.

6. Det absolut konstigaste med Bella är att hon fullkomligen älskar mig och att hon är världens snällaste valp! Hon biter inte på det som inte får bitas på (ja, förutom mattan i hallen då, men det var ju faktiskt mattans fel som hade börjat fransa upp sig...), hon springer inte fram till allt och alla och framförallt, så är hon väldigt lättsam att ha lös. Detta till skillnad från den andra damen, som var helt rabiat när hon var valp!


SHELBY

1. Shelby är damen med värdighet i blicken, iaf ibland. Hon väljer klart och tydligt vilka hon vill umgås med och vilka hon inte vill umgås med. De som står på hennes intresselista charmar hon brallorna av direkt, och de som hon inte vill umgås med, ja... där sjunker hon inte ens så lågt att hon ger dem en blick. Klart och tydligt ska det vara!

2. Shelby är expert på att skrika innan faran är framme. Exempelvis när vi ska klippa klor (vilket hon accepterar men inte med glädje så att säga) kan hon gärna skrika INNAN jag har börjat klippa, som för att förvarna att detta KAN faktiskt göra ont.

3. Om Shelby ibland har värdighet i blicken, så är hon totalt omvänd i vissa fall. Här är det tackling på hög nivå som gäller. Hon älskar att springa fort (surprise!) och sedan "bumpa" in med rumpan i sidan på mig (eller andra). Sandra fick dock motta den värsta tacklingen, som Shelby satte i knävecken på Sandra... och resten kan ni nog lista ut själv.

4. Regnfobi. Jag skojar inte, Shelby hatar regn. Speciellt på kvällarna... Tar man ut henne på kvällspromenad och det regnar... då vägrar hon att gå. Hon stannar på trappan och vägrar helt enkelt att röra sig bort från lägenheten. Aldrig tidigare har jag sett en hund som ser så enormt olycklig ut!

5. Renligheten själv. Varje gång man har ätit ska man torka sig om munnen, det har min mamma sagt! Shelby har tagit detta till sig. Varje gång hon har ätit måste hon torka sig om munnen. Sen vart man gör det har inte så stor betydelse... det kan vara mattes byxor, soffan, mattan, sängen... ja allt som funkar helt enkelt!

6. Slutligen det mest konstiga med Shelby! Hon är en greyhound som tävlar lydnad.. och dessutom gör det riktigt bra! Det är väl verkligen något som kan skrivas under tokigheter.

Jag utmanar i min tur Olivia, Nimbus & Nova

Kommentarer
Postat av: Olivia

Oh noo!! Hur ska jag få till detta på 6 punkter?? :)

2007-10-31 @ 09:49:26
Postat av: Marlene

Haha vilka goa hundar du har! Fast det där med lydnaden tror jag är din förtjänst också ;)

2007-10-31 @ 14:57:07
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Nemas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0