Lydnadstävling - klass 1

Ja, då har jag och Shelby tävlat igen! Jag har nog kommit till insikt nu att jag inte är av det nervösa slaget... Visst är det lite nervöst under platsliggningen, men sen tycker jag bara att det är jättekul! Dessutom gick det ju riktigt bra även denna gång, då det slutade med både ett första pris och en första plats! Slutpoängen blev något sämre än förra gången, men 175 poäng är ju inte fy skam! Jag känner mig ändå väldigt nöjd med det resultatet, då jag visste att jag hade slarvat lite i träningen.

Ja, resultaten då:

Platsliggande:
10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 8p (snett sättande)
Läggande: 9p (står inte varför det blev avdrag, och jag förstår verkligen inte varför)
Inkallande: 9p (slams - ja, det är inget vi kan komma ifrån, hon springer så och i högre hastighet får hon såna insättningar... men jag tar gärna det och har en jätte glad hund!)
Ställande: 8p (tar nåt steg, dålig avslutning - ja, jag har slarvat med att träna avslutningen och det får jag ju igen :))
Apportering: 7,5p (håller dåligt - detta är vårt absolut sämsta moment, hon tycker verkligen att apportbocken är skitäcklig, så det var väl helt ok ändå. Men det behövs mer träning!)
Hopp över hinder: 9p (slams, snett sättande)
Helhetsintryck: 8,5p

Ja, sammanfattningsvis kan väl sägas att vi bör fortsätta träna bort de snea sättandena. Vi jobbar på det, men under tävling är hon så uppe i varv (vilket jag iof hellre tar än en slö hund) så hon slarvar. Men, vi jobbar på det och det ska nog lösa sig. Det som benämns som slams i protokollet är sånt som vi får leva med. Hon är en greyhound och hon har sitt snabba och skuttiga rörelseschema och jag tycker att det är väldigt läckert och är absolut inget som jag kommer att ta bort. Jag gillar det helt enkelt! Sen har vi ju apporteringen och det kommer vi att fortsätta jobba med, men jag var helt enkelt för slö och lat inför tävlingen denna gång...

Lägger in en film på tävlingen (lite skakig dock - liten pik till Sandra) så att ni som är intresserade kan titta.

Kommentarer
Postat av: Din Man

Hej Älskling!
Vill bara säga att ni var så duktiga på tävlingen, båda mina stjärnor!!!

2007-09-10 @ 17:39:55
Postat av: Eva Lundin

Hej Karro!
Ni är jätte duktiga! Vad bra att du inte är nervös när du tävlar. Jag fick en gång kommentaren av en domare när jag tävlade lydnad i Norrtälje att nästa gång skulle jag ta en whiskey före tävlingen. Hunden, dvs Golsi, klarade allt myckeet bättre än jag.
Håller med om att det är bättre med en glad hund än en som gör allt korrekt vad nu det är. Tycker inte alltid att man tar hänsyn till hundras utan allt ska vara på äkta brukdhundsmaner.
Kram Eva

2007-09-10 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0