Helg!



Veckan har nått sitt slut och helgen är äntligen här! Ikväll stundar kräftskiva med ett gäng kompisar i Sundbyberg. Shelby, Bella och jag ska ta bussen till Gullmarsplan för att möta husse och sedan åker vi vidare. Tjejerna är ju rätt van att åka  buss och t-bana nu, men jag är lite nervös för hur det ska gå att åka hem ikväll. Bella är inne i vad jag tror är lite löp-spök humör och är därmed lite spänd i mörkret. Hoppas bara att vi inte möter en massa dryga fyllon som gillar att driva med rädda hundar... de finns ju tyvärr.

Just nu öser regnet ner och åskan mullrar lite smått. Var nyss ute en timme och tränade och då var det så hett och kvavt att jag höll på att storkna. Shelby trivdes bäst med att titta på medan Bella skötte sig bra trots värmen. Visst märks det lite på tempot, men hon sköter sig ändå bra trots värmen.

Vi jobbade vidare på strategin för platsliggningen och hon verkar ha köpt konceptet. Idag låg hon still med huvudet i backen trots att det gick förbi en kille bärandes på en skateboard! Det är verkligen en prestation för henne och jag blev verkligen superstolt! Testade att förlänga tiden och det funkade bra. Men än så har vi mycket jobb kvar för att få en bra och framförallt trygg platsliggning. Men nu när vi faktiskt tränar momentet så kommer det nog att gå hyfsat snabbt ändå! Det är iaf min förhoppning =)

Metallapporten har alltid varit lite skrämmande för mig och jag blir alltid osäker på hur jag ska introducera den. Men Shelby har jag misslyckats ganska fatalt, så nu har jag verkligen funderat en hel del kring detta. Med Bella har jag provat att göra metallapporten väldigt speciell och lite svåråtkomlig. Den ligger alltid synlig men utom hennes räckhåll. Ibland plockar jag fram den och går runt med den utan att hon har någon möjlighet att få tag i den. Ibland får hon sno den från mig och ibland får hon "låna" den av mig. Varje gång försöker jag att se till att tillfället blir speciellt i hennes ögon. Och det har faktiskt visat sig vara en bra strategi! Hon blir otroooooligt glad när den kommer fram och nu snor hon den så fort hon får chansen. Idag höll jag den hårt och hon fick jobba ett tag innan hon fick tag i den. Men hon gav inte upp och greppet börjar bli riktigt bra. Ibland kan hon dock vara lite försiktig i gripandet, men jag har all förhoppning om att det faktiskt kommer att lösa sig ganska snart.

Nu går 4*100 meters finalen och den vill jag inte missa!

Ha en skön helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hej du! Länge sedan vi hördes vid nu men jag såg att du hade ringt igår :)

Men va glad jag blir att du ska komma på visit, då måste vi ses :)



Kram, kram.

2008-08-23 @ 17:44:47
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0