Hemlängtan

Idag har jag haft väldigt jobbig hemlängtan! Jag saknar allt och alla där hemma och nu vill jag bara åka hem! Visst finns det mycket bra med Stockholm, men idag har jag verkligen bara lyckats fokusera på vad som är bra med Umeå och vad som är dåligt med Stockholm... Men, men... vissa dagar är bättre och andra sämre... Idag är en av de andra dagarna.

Vi hade i alla fall mycket trevligt på kräftskivan i fredags och vi var inte hemma förrän tidigt på morgonen. Hundarna skötte sig utmärkt både på bussen, t-banan och på festan, men trots det kommer jag aldrig någonsin igen att åka kollektivt med dem mitt i natten. Fulla människor har en ovana att bli sjukligt intresserade av hundar och vissa verkar finna det roligt att driva med dem. På stationen i Duvbo var det bara vi och två andra och självklart tyckte de att det var roligt att försöka påverka hundarna. Därför satte de igång att yla och skälla i typ en kvart.... Jättekul! Tack och lov var hundarna tyst och killarna gav upp. På t-centralen var det vääääldigt mycket folk, men det rörde inte hundarna i ryggen. Därmot fick vi bära dem på vissa ställen eftersom det låg krossat glas lite överallt. Bussen hem var knökfull och det stod folk överallt. Ändå lyckades både hundarna komma till ro och till och med Shelby la sig ner för att vila. Helt osannolikt men sant!

Gårdagen spenderade vi hos svärmor Åkersberga. Hundarna fick springa runt på gården och vi gick en härlig promenad efter middagen. Idag har vi promenerat i Tyresta. En härlig promenad i jätte fint väder. I morgon börjar en ny vecka och förhoppningsvis har min hemlängtan dämpats.

Till er där hemma: Jag saknar er otroligt mycket! Mer än ni någonsin kan förstå...

Kommentarer
Postat av: Olivia

Och vi saknar dej i massor och längtar tills du kommer åter... Inte kul med hemlängtan men som sagt så är det en ny dag i morgon och förhoppningsvis så känns det bättre då, ny dag, nya tag :)



Men du vilka otroligt duktiga hundar du har som sköter sig så snyggt trots den stökiga omgivningen, men sen så har dom ju en supermatte oxå :)



Bamsekram till er från oss.

2008-08-24 @ 21:50:52
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Marlene

Ja visst är de irriterande - jag möter dock slynglar i nyktert tillstånd som beter sig sådär, jag botar det med att fortsätta gå helt naturligt emot dem för att när de minst anar det "morrskälla" så högt att de studsar upp några meter (helst ska man ha en hund som ser lite "farlig" ut) Jag får mig ett skratt och de blir generade och nästa gång jag möter dem så ser de generade ut och vänder bort blicken = lugnade signaler! KLICK och beröm! :P



Ja visst är det jobbigt med hemlängtan :( Men du får säkert flytta upp igen, närsomhelst ;)

2008-08-26 @ 01:49:25
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Marlene

Hypersensilibiseringsbehandling. En ny metod som pågår i tre år. Dricker en grogg regelbundet och så ska allergierna försvinna. Ska bli intressant.



Ja jag hänger jätte gärna med, är ledig den helgen så jag hakar på om det blir något!

2008-08-28 @ 13:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0