Promenader



Nu när hösten börjar närma sig blir det fler och längre promenader än under sommaren. Även om det inte direkt känns höstlikt så går tankarna ändå dit och jag fullkomligen älskar hösten! Det finns absolut inte någon bättre årstid än hösten, så länge den inte fylls med ständigt regn... Men än så länge har det sett bra ut.

Jag och tjejerna har hunnit med både jobb, långa skogspromenader och lydnadsträning de senaste dagarna. Lydnadsträningen har gått bra och Bella var superduktig igår. Vi tränade nere på ängen nedanför där vi bor och det var rätt öde. Efter en stund gick det förbi en schäfer med matte och jag testade att lägga Bella på plats. Helt otippat var hon tyst! Att hon skulle ligga still var jag ganska säker på, men att hon skulle vara helt tyst var inte direkt väntat! Hon som annars brukar skälla bara det kommer en människa... Jag var nöjd! Shelby fick mest leka och då passade vi på att shejpa att hon ska komma in med leksaken. Det gick väl sisådär... Hon älskar verkligen att springa med leksaken i munnen och jag har låtit henne göra det alldeles för länge. Men vi fick ändå några lyckade repetitioner och väldigt många skratt. Hon är verkligen en fröjd att skåda!

Promenaderna har fungerat alldeles utmärkt! Tjejerna har strosat, nosat och lekt. Tack och lov har lekarna varit förhållandevis lugna och nu går det faktiskt att ha dem under kontroll.

På torsdag ska jag ta Shelby på massage. Jag tycker att jag ibland kan skönja stelhet i ena bakbenet och ibland verkar hon besväras av något (stelheten?). Känner att jag vill kolla upp det. Hoppas bara inte att det är något allvarligt!

Bjuder på lite bilder från dagens promenad.




Kolla in Bellas uttryck... =)


Inte för att Shelbys är så mycket bättre...






Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh! va avundsjuk jag blir när jag ser bilderna, vill oxå ha en sån där superkamera :)



Vaknade upp återigen av att det regnade, börjar bli riktigt tröttsamt nu må jag säga :(



Kram, kram

2008-08-27 @ 09:05:19
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Helena

Härliga bilder!!! när kommer mästerfotografen och fotar mina odågor?



Kram från Helena, Zambo,Malte & Leia

2008-08-27 @ 19:28:34
Postat av: Marlene

Vacker hon är Shelby! Visst är hösten härlig! Min favorit årstid - får så mycket energi när det sprakar där ute!

2008-08-27 @ 23:25:34
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Sandra

När kommer mina kort!!!!!!!!!

Skicka dom palsternacka!!!!

Måste va klart tills dom kommer upp ju, ja eller ni...:D!!!

2008-08-27 @ 23:41:03
Postat av: Lisa

Fina bilder!

Vi är några som träffas för spårträning, och säkert lite lydnad med, på lördag norr om stan. Är du intresserad av att slå följe så hör av dig. Vi ses på förmiddagen :)

2008-08-28 @ 22:42:00
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Olivia

Hej du!

Hur gick det på massagen?

Hade tänkt ringa igår men den nyinköpta telefunken har fått fnatt och skall lämnas åter idag :)



Kram!

2008-08-29 @ 08:07:56
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0