Shelbys massage


Kräftorna från förra helgens kräftskiva. Nu vankas det ytterligare en kräftskiva...

Egentligen har jag inte så mycket tid över till bloggande just nu, men jag tänkte ändå snabbt skriva ett inlägg.

Igår var jag med Shelby till Hundkuranten där hon skulle få massage. Jag har ju tidigare anat att något inte är som det ska även om jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på exakt vad det är. Shelby skötte sig bra på massagen även om hon hela tiden tycktes fundera vad den där massagedamens egentliga avsikt var... Det var som att hon hela tiden väntade på att massagedamen skulle bli en ond männsika =) Men hon låg ändå snällt kvar och verkade ändå tycka att det var ganska behagligt.

Så vad blev då domen? Dels så var hon berörd i bröstryggen där hon pep till när hon masserade. Dock är det alltid svårt att avgöra med Shelby "miss dramaqueen" om det verkligen gör ont eller om det är så att hon tror att det kanske kommer att göra ont och därför är det bäst att meddela i tid... Men, av någon anledning så pep hon ändå till vid masserande av bröstrygg.

Men det som ändå var mest tydligt var i bakpartiet. Hon var helt klart berörd vid ländryggen och hon är kort i höftböjar-musklerna. Väldigt kort! Jag har ju själv upptäckt att hon är stel där, men jag visste ändå inte riktigt hur långt man skulle kunna dra benen bakåt. När jag sedan fick reda på att benen ska kunna stretchas rakt bakåt insåg jag hur stel hon faktiskt är... Hon kommer inte ens halvvägs.... Känns jätte hemskt att jag inte har tagit tag i detta tidigare!

Det som blev sagt i slutet av massagen var att massören ville att hon skulle bli undersökt av sjukgymnasten. Förmodligen är det inget annat än muskelpåverkan, men det vore ju hemskt om det var något annat och vi missade pga att vi inte gjorde någon undersökning. Vi har inte fått någon tid ännu, men förmodligen får vi vänta tills i oktober... Men massören menade att Shelby ändå inte verkade så påverkad av det och att det inte var att anse som akut. Hoppas bara att det inte blir sämre. Jag ska se till att massera och stretcha henne hemma under tiden för att se ifall vi kan få till någon förbättring.

Nu ska jag ta och packa. Vi ska ut till Torö på kräftskiva och kommer inte tillbaka förrän på söndag. Har fortfarande inte hunnit varit ute med hundarna på mer än en rastrunda och jag har inte ens börjat packa än och klockan 15 (ca) ska jag hämta Göran på Gullmarsplan... Ligger lite efter...

Ha en skön helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Nååå lilla Shelby då! Hon påminner mig om Nellie i mycket. Pipa först och känna efter sen...



Ja du det där med massage och stretchning är något som man borde göra oftare och mer regelbundet. Fick en snabbkurs i skolan, väldigt nyttigt att se hur mycket man faktist KAN töja och böja om man håller efter!

Ha det så trevligt med kräftorna!

2008-08-30 @ 22:46:29
URL: http://www.nemafo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0