Sovmorgon

Idag tog jag mig friheten att skjuta lite på min arbetsdag. Jag har ju faktiskt den lyckan att kunna göra så. Anledningen till min sovmorgon är att jag ska agera chafför och hämta mams och paps vid Centralen i eftermiddag. Känns onödigt att först åka till jobbet, sedan hem för att sedan åka tillbaka till stan för att hämta dem. Man måste ju tänka på miljön!

Eftersom jag är väldigt morgonpigg  vaknade jag vid 7.30. Helt klart en sovmorgon i mina öron =) Gick en lite längre morgonrunda med dogsen, vattnade blommorna, åt frukost och begav mig sedan ut till parkeringen för hundträning. Shelby fick mest titta på, men de gånger hon var ute var hon engagerad och glad! Hon är en helt underbar hund den damen!

Bella och jag fortsatte med vårt nya favoritmoment, fritt följ. Det känns verkligen som om vi börjar få lite flyt i det hela och snart är det dags att lägga på nya försvåringar. Hon är rätt lättstörd när vi är i en miljö där det är lite människor och det plötsligt dyker upp någon. Då tappar hon lätt fokus. Däremot har hon inga problem att hålla fokus när det är fullt med människor redan från början. Men hon höll positionen bra, gick snyggt utan några skutt och var fokuserad hela tiden. Idag märktes det även att vårt nötande av helt-om-marsch och helt-om-halt börjar ge resultat. Ibland kan hon svänga ut lite, men det ser mycket bättre ut nu än vad det gjorde i början av veckan. Dock misstänker jag fortfarande att hennes fria följ inte är så stabilt alla gånger och jag misstänker även att vi kommer att gå ut att träna någon dag framöver då kommer att se ut som om hon aldrig någonsin har tränat fritt följ förrut. Det har som en tendens att bli så ibland...

Vi tränade även läggande under gång (framlänges) och det såg faktiskt riktigt bra ut. Jag vet med mig att jag har en tendens att snegla (ja... ibland även titta) på henne vid kommando, och det försökte jag jobba bort idag. Egentligen upplevde jag inte några problem med att göra det rakt upp och ner, men det skulle vara kul att få det filmat så jag kan se hur det ser ut. Det är väl det som är nackdelen med att träna mestadels ensam... Jag saknar verkligen att ha någon stadig och ständigt träningssugen träningskompis. Visst går det väl bra att träna själv, men i längden blir det väldigt mycket roligare att ha någon att träna med. Dessutom är det alltid bra med ett extra par ögon som kan se saker som man inte ser själv och som kan komma med råd och tips.

Vi körde även en endaste inkallning och den såg riktigt fin ut. Visst svänger hon in så att hon slår i mig lite, men det var knappt märkbart idag. Jag kan tänka mig att det kan se ganska rent ut, men jag vet inte... Återigen... ett par extra ögon är inte helt fel.

Även idag visade Bella enormt fin form och ett engagemang som jag inte hade kunnat drömma hos en hund. Hon brinner verkligen för att få träna och jag känner mig väldigt lyckligt lottad som får ha en sådan hund vid min sida! Hon är allt en liten guldgruva den tjejen!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Men människa vet du inte att guds gåva till människan är sovmorgon! Och då menar jag SOVmorgon ;)



Ja jag saknar också träningssugna som vill träna jämt och helst hela tiden! Finns det inte träningskompisar på blocket då?

2008-08-16 @ 00:13:41
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Olivia

Ja nu är det inte alls länge kvar tills Eva.B. :)

Pratade med min kära mor igår som berättade att deras hund (cockern) fått rävskabb vilket gjorde mig lite smått panikslagen, ingeting får ju hända nu inför kursen...



Saknade dig idag, ville så gärna åka ut på klubben och fördriva några timmar men kände inte för att åka själv så jag la ner det projektet :)



Kram på er från oss.

2008-08-16 @ 19:13:54
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0