Eländes elände!

Det händer inte ofta, men nu är det tydligen dags. Jag ligger sjuk :( Tror inte att jag har haft hög feber sedan 10-års ålder och det är verkligen inte roligt. Kroppen värker, snoret rinner och det känns som om jag håller på att brinna upp. Värst av allt är nog ändå att det denna gång inte bara gäller mig själv utan även den lilla skrutten i magen... Fick ringa sjukvårdsupplysningen för att kolla vad man ska göra när man får feber och är gravid. Tydligen var det inte bra att få hög feber eftersom barnet inte kan kontrollera temperaturen och det blir lätt för varmt. Det var tydligen bättre att äta alvedon för att få ner febern, så nu ligger jag i soffan och äter alvedon var fjärde timme... Jag som verkligen avskyr att ta tabletter!

Så, nog med gnäll om mig och min feber. Läste just Marlenes blogg där hon skriver att hon bojkottar fyrverkerier. Jag kan inte annat än hålla med henne och uppmana er andra att göra samma sak. Det förstör så ofantligt mycket och inte tycker jag att det ger speciellt mycket heller. Jag vet inte riktigt hur Bella kommer att reagera då vi förra nyår var hemma i förra lägenheten och där skjöts det knappt. Men hon har hört några raketer och verkar inte speciellt brydd. Håller tummarna att det ska gå bra.

Gott Nytt År på er allihopa! Sköt om er och ta det lugnt ikväll!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Usch! Inte trevligt att bli sjuk med en skrutt i magen att oroa sig för! Hoppas att du smiter undan flunsan smidigt!



Det är svårt att bryta invanda mönster men ju mer vi försöker påverka desto bättre tror jag det blir för varje år. Upplevde inte alls nyår lika påfrestande och lång det här året, men det kan bero på att jag inte hade en skrutt som led som hon gjorde. Man är alltför anpassningsbar och glömmer fort hur illa det kan vara och kännas för de som faktiskt lider av smällandet.

Gott nytt år!

2009-01-01 @ 01:53:00
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Marlene

Usch! Inte trevligt att bli sjuk med en skrutt i magen att oroa sig för! Hoppas att du smiter undan flunsan smidigt!



Det är svårt att bryta invanda mönster men ju mer vi försöker påverka desto bättre tror jag det blir för varje år. Upplevde inte alls nyår lika påfrestande och lång det här året, men det kan bero på att jag inte hade en skrutt som led som hon gjorde. Man är alltför anpassningsbar och glömmer fort hur illa det kan vara och kännas för de som faktiskt lider av smällandet.

Gott nytt år!

2009-01-01 @ 01:53:27
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Olivia

Va tokigt att du skulle bli förkyld nu när du är uppe på besök, hoppas du snart blir bättre.



Skickar dig en stor krya-på-dig-kram.

2009-01-01 @ 21:27:47
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0