Jobb!

Ja, bloggandet är lite fattigt nu för tiden. Dels händer det en hel del i mitt liv just nu, både roliga och tråkiga saker. Sedan har jag verkligen inte hittat lusten att blogga... Men ibland så!

Hela denna vecka präglas av jobb då det är dags att göra ett uppskattat bokslut för att få fram ett uppskattat resultat som bonusen kan grundas på. Om det ändå vore så väl att man alltid fick fokusera på det man ville på jobbet, men under dagarna kommer det hela tiden upp nya saker som inte var planerade när dagen började. Men som världen ser ut idag ska jag nog bara tacka och ta emot att jag faktiskt har ett jobb. Inte alla är så lyckligt lottade! Dessutom stormtrivs jag med mitt jobb, vilket inte alla kan säga.

Hundarna är duktiga på jobbet och sköter sig närmast exemplariskt. Men nog är de glada när det börjar närma sig färden hemåt, men det är väl inte så konstigt. Idag när vi kom hem hade mörkret närmat sig och vi begav oss ut i skogsterrängen med pannlampa. Jag fullkomligen älskar att bege mig ut i skogen där det saknas vägar och stigar och bara traska över stock och sten. Hundarna verkar också älska det mer än någon annan typ av promenad. Väl hemma passade jag på att massera och strecha vovvarna, kamma Bella (som för övrigt löser väldigt mycket hår) och klippar klorna på båda tjejerna. Lite kroppsvård.

Träning har det varit sisådär med sedan jag bloggade sist. Vi har tränat en del inomhus, men inget jag orkar ta upp. Under helgen hade jag besök av Lina, en kompis från Umeå. Jättekul att få kompisbesök! Jag har ju haft en del hemlängtan på sistone och då var det skönt med besök från norr. Vi gjorde stan på lördag för att sedan åka hem, laga middag och mysa i soffan. På söndag tog vi en promenad och begav oss sedan in till Gustavsberg för lite mer shopping. Tack och lov hittade jag en hel del julklappar och har faktiskt köpt färdigt mina klappar till Göran. Duktiga jag! Dock brukar jag alltid få en känsla av att jag inte har köpt några till honom vilket brukar resultera i att jag beger mig ut på julklappssök någon dag innan julafton... =)

Som sagt, jag ber om ursäkt för det dåliga bloggandet, men som sagt så händer det en del saker i mitt liv. Men jag ska nog lyckas hitta lusten snart igen.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Ja visst är vi lyckligt lottade du & jag som har skogen bara runt husknuten :) Jag och mina doggisar håller med om att det är superkul att vandra där det inga stigar eller vägar finns.

Förstår om det händer mycket i ditt liv, kände mig så dum sist vi pratades vid eftersom jag mest bara pladdrade på om mitt :(



Massor av kramar skickar vi iaf till dig och dina tjejer.

2008-12-09 @ 18:52:24
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Marlene

Vad skönt att kunna ha med hundarna på jobbet! Vad jobbar du med? Har du säkert sagt/skrivit redan men jag har dåligt minne...



2008-12-10 @ 21:58:20
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Äh!

Inlägget smet iväg...



Pölsan var supergod! Bättre än vad jag mindes! Men innehållsförteckningen var destovärre! Urk! Bara blunda och tänka på glada kossor när man äter! ;)

2008-12-10 @ 22:00:13
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Lisa

Hoppas det reder sig snart! För bloggandet saknar vi!



Vi borde ses någon dag Karro, träning & eller promenix? Säg till när du är redo, så kastar jag mig iväg. Bella poserade i rasmontern, och dina ben. :P

2008-12-11 @ 20:21:57
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Marlene

Control unleashead var det Helene tipsade om! Skulle fixa länk men jag var för trött så jag glömde!

2008-12-12 @ 22:06:41
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Marlene

Det är superkul! Insåg nu hur mycket jag saknat det, åkte jämt när jag bodde uppe i norr med Nellie men nu var det två säsonger sen sist! Superskoj!

Du får åka dig leds när du är här uppe! Hur ser din umeåvistelse ut till jul? Stannar du länge? Följ med på skidpicknick med mig och Helene om vi kan synka samma dag!

2008-12-14 @ 19:46:01
URL: http://www.nemafo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0