Människovalp



Här är den första bilden på vår framtida familjemedlem! För er som inte vet så väntar vi barn och i maj kommer vår nya familjemedlem att anlända. I fredags var vi på ultraljud och fick för första gången se vårt nytillskott. Det ni ser är bebisen som ligger på rygg med knäna uppdragna mot huvudet. Vissa ser direkt vad det föreställer medan andra får fundera ett tag. Tack och lov såg allting bra ut och det verkar vara en frisk liten krabat. Inte för att vi har varit oroliga, men självklart är det skönt att få det bekräftat! Nu har i princip halva tiden gått (imorgon går vi in i 20:e veckan av 40) så nu ska det lilla livet egentligen bara växa på sig. Allt är i princip utvecklat nu och det gäller bara att växa och frodas.

Helgen har varit späckad med aktiviteter. I fredags hämtade jag upp min pappa på gullmarsplan efter att ha varit med Shelby hos sjukgymnasten. Pappa hade varit på konferens från torsdagen och valde att stanna och hälsa på oss för att sedan flyga hem på lördagen. Besöket hos sjukgymnasten gick bra och Shelby visar redan på förbättring. Hon är mjukare i höftböjarna och när Anna klämde på det ställe i ryggen som tidigare gjort väldigt ont för Shelby visade hon inte några signaler för smärta överhuvudtaget. Skönt! Nu är det massage och streching som gäller och sedan ska vi på återbesök för ytterligare elektroterapibehandling i mitten på januari. Jag är verkligen supernöjd med bemötadet på Södra Djursjukhuset och Anna är både trevlig och extremt kunnig inom området. Kul!

På lördagen tog jag, Göran, pappa och hundarna en prommis till havet. Sedan spenderade vi lite tid framför tv:n och tittade på skidåkning för att sedan bege oss in till Bromma så att pappa skulle hinna med flyget. Sedan var det dags för middag hos några kompisar och senare på kvällen var det luciaparty på samma ställe. Jätte trevligt hade vi! Igår var vi bjudna på s.k Dansk julafton, ett helt nytt koncept för min del. Men kul hade vi! Alla hade inhandlat tre julklappar var för totalt 50 kr och sedan fick vi slå tärning om vilka som fick julklappar. När alla klappar var slut öppnade vi dem så att alla kunde se. Då var det dags för nästa runda, som gick på tid. Alla som slog en 6:a fick välja paket från någon annan och klappar stals från höger och vänster. Snacka om stressigt på slutet då alla ville hinna slå till sig sin favoritgrej! Jag gick i alla fall hem med två stycken stora pepparkaksformar i form av en gumma och en gubbe. Klart nöjd!

Nu är det sista veckan innan jul och ingen är nog gladare än jag. Jag som annars brukar vara extremt morgonpigg på helgerna har helt plötsligt blivit en riktig sjusovare. Så jag ska passa på att sova massor under ledigheten!

Sista bilden från vår lilla bebis, "Skrutten" även kallad.



En perfekt liten fot med fem stycken tår =)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Wow! Va läckert, det där slår ju alla andra tidigare bilder du lagt ut med hästlängder...

och vilka söta små fossingar den lilla "Skrutten" har, jag tror jag dööör :)

Vet du en sak, du kommer att bli en helt underbar mamma.



Jättekram till er.

2008-12-15 @ 10:17:39
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Marlene

Håller med Olivia om att det slår alla tidigare bilder på din blogg! Vad kul med en liten bäbis!



Jag far norrut den 22a och kommer tillbaka 26e till umeå :)

2008-12-15 @ 13:34:38
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: sandra och ipo

som sagt.. ser inte vad vad är.. Förutom den lilllla söööta foten.. :D

Kul hjärtat..:D

2008-12-15 @ 14:39:34
Postat av: Mamma

Hej älskade dotter!

Vad underbart att se er lilla baby. Jag längtar redan jättemycket tílls jag får hålla i det lilla knytet. Jag har skrivit ut kopior så att mormor ska få se dem. Hon ville så gärna ta del av dem.

Vi längtar efter er jättemycket, det ska bli så roligt att få rå om er alla.

Många kramar Mammma o Pappa

2008-12-15 @ 18:16:31
Postat av: Lisa

Men grattis! Vad roligt!!

Vi tar gärna en promenad, jag skulle kunna torsdag eller fredag, men har ingen bil då. Kan man ta sig smidigt till er ändå? Eller vill du komma hit? Vi har rätt fina promenadstråk också, men rätt lerigt numera. ;)

2008-12-15 @ 20:48:16
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Mamma/Eva

Håller med alla i deras kommentater! Det tog en stund innan jag kunde tyda ryggbilden. Ska bli jätte trevlig att få lära känna och följa Skruttens uppväxt. Längtar till i maj!!



Kramar från blivande farmor

2008-12-17 @ 21:19:56
Postat av: Agneta

Men jättegrattis!!! Så kul med en bebis i huset!! Himla fina ultraljudsbilder, mina som är tretton och elva år gamla, ser bara ut som svartvitt sudd!! Metoderna kanske har förbättrats? Stort grattis igen!!

2008-12-18 @ 14:37:27
URL: http://www.nogg.se/semestersol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0