Valp

Ja, visst vore det kul om jag skrev att vi skulle skaffa en valp!? Men riktigt så kul ska vi inte ha... Nä, det är snarare så att Shelby just har fått en fantasi-valp. Förra veckan började hon bete sig mycket konstigt. Hon började flåsa och flämta mest hela tiden, ville absolut inte gå på promenad och låg mest i sängen med Rudolf (hundarnas pip-ren). Jag fattar inte riktigt hur jag inte kunde förstå vad som var på gång, men det tog mig en dag att komma till insikt. Förrut har hon varit skendräktig men jag har aldrig varit med om att hon har skenvalpat. Hon har mjölk i tissarna och tycker inte om när Bella springer runt med Rudolf och får honom pipa ungefär fem miljoner gånger på en kvart =). På jobbet idag betedde hon sig ytterst konstigt... I normala fall brukar hundarna alltid ligga tysta inne på rummet när jag är ute och springer eller fikar. Men idag fick vi ta del av en mycket vacker (INTE!) opera. Shelby började yla för fulla muggar och Bella hängde på. Det var första gången jag hör Bella yla och det var långt ifrån vackert! Shelby har i alla fall lite sångstämma =). Jaja, det går väl över snart. Hon är i alla fall glad men lite väl överdrivet sällskapssjuk.

Bella och jag har varit ute och tränat lite på gården idag. Vi körde lite uthållighetsträning i FF, vilket på sistone har börjat gå helt klart över förväntan. Hon är lugn och sansad och följer bra. Jag hade trott att hon ganska snabbt skulle bli frustrerad när vi skulle träna mycket duration i FF, men det är snarare så att hon blir lugnare när det dröjer mellan belöningarna. Vi körde även ställande, läggande och sättande under framlängesmarsch och det såg riktigt bra ut. Hon gissade rätt varje gång! Tror dock att jag måste utmana henne. Hon är egentligen inte så duktig på att lyssna, utan har ofta en tendens att gissa sig fram. Därför måste jag utmana henne (och mig själv) och verkligen ta reda på hur jag beter mig inför varje av de olika beteenden. Men det är kul att hon utför dem så snabbt och med en säker attityd.

Nu ska jag faktiskt vila lite. Det får man ibland! =)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Men Shelby, har du fått en liten Rudolf, gud så sött :)

2008-12-01 @ 21:37:45
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Marlene

Ååh vad jag saknar Nellie när jag läser om Shelbys valpande... Fast minns att det var rätt påfrestande tid också ;)

2008-12-01 @ 23:03:01
Postat av: Lisa

Där trodde jag minsann att ni skulle öka på hundbeståndet. Men men... Shelby vill nog ha en liten valp tror jag. ;)

2008-12-02 @ 22:49:16
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0