En helt ovanlig dag...

Säkert vanlig för många, men inte för oss... Den här dagen har jag storstädat, inte tränat hundarna, duschat Bella och dessutom har det regnat. Som sagt, inte en helt vanlig dag här hemma. Vsst städar jag relativt ofta, men inte som idag... Idag har jag plockat undan allt som har stått och skräpat, sånt som ingen av oss har orkat ta itu med. Började 8 i morse och var klar strax efter 18... En heldag med andra ord. Att jag inte har tränat hundarna är verkligen ovanligt. Jag har verkligen inte tränat dem en enda gång... Säkert välbehövligt för bägge parter nångång då och då. Inte heller är det vanligt att jag duschar Bella. Visst, jag sköljer av henne ganska ofta, men hela alltihopa... inte så ofta. Men hon blev så fin och len att jag tror jag måste göra det lite oftare. Och... ja, idag har det regnat. Det är nog faktiskt andra gången det regnar sen vi flyttade ner, så det var faktiskt helt ok. Rätt skönt när man ändå ska städa.

Vi hann dock med en långpromenad mitt på dagen, i regnet. Bella sprang i en utgrävt dike fullt med jord... Hon såg så underbart härlig ut att jag höll på att ramla ihop skrattandes. Självklart tyckte hon då att det var ännu roligare, så duschen var ett måste när vi kom hem.

Tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder från lägenheten. Allt är verkligen inte klart än, men vi är iaf på god väg.

KÖKET

image104
Matsalsplatsen. Bordet ska nog bytas till ett runt. Stolarna är provisoriska eftersom vi lämnade våra gamla stolar i Umeå, så de ska också bytas =)

image116
Göran lagar hamburgare med Bella som iakttagare. Här är alltså själva köksdelen. Här ska vi med tiden nog göra lite ändringar, men riktigt hur de kommer att se ut vet vi inte än.

VARDAGSRUM

image105
Här har vi tapetserat, både fondvägg och vanlig vägg. Det som saknas här är gardiner.

image106

image107
Vardagsrummet mot köket.

image108

HALLEN

image109
Här har vi målat. Snart ska vi även lägga in laminatgolv.

image110

SOVRUM

image111
Här har vi inte gjort någonting annat än att flytta in våra möbler. Men med tiden ska vi tapetsera och byta ut garderoberna och även lägga golv.

image114
Bella-linslus

DATARUM

image115
Här har vi inte heller gjort något. Men tapetsering och golvbyte ska göras. Det är här ni får sova om ni kommer och hälsar på =)

Det var lite bilder från lägenheten. Datarummet står öppet för besökande, så kom gärna och hälsa på!




Kommentarer
Postat av: Marlene

Vad mysigt ni bor! Gillade färgen i köket och fondväggen i vardagsrummet - snyggt!
Städa från 8-18 = 10 timmar :-O Inte illa!

2008-02-26 @ 22:59:09
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Emma

Måste säga att jag gillar stilen, grymt snyggt bra gjort! Ni har bra smak.

Var det en orange fondvägg i hallen?

2008-02-27 @ 06:55:15
Postat av: Olivia

Hallå där!

Gud va fint ni har det, föll pladask och belv tokförälskad i den skitsnygga fondväggen i vardagsrummet :)

Appropå träning så har jag grym ångest över att jag inte får det till någon rutin, blir numera endast några korta spontana träningspass. Hade verkligen behövt dig nu för motivationen :)

Kram

2008-02-27 @ 08:45:52
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: sandra å ippe

Men strålande... Det tar sig ser jag!
Men trodde att det skulle stå att du skulle byta ut Göran, precis som stolarna.. Att han bara var lite provisorisk än så länge...
Tills du vet vem, kommer...
Han som jämnt ringde när vi var ute i skogen... :D
Du vet.. Han som jämnt fick pussar å sånt... Han..!!!.

2008-02-27 @ 12:08:09
Postat av: sandra å ippe

Å för att va lite seriös.... he he.. Min starka sida....:D
Jätte stiligt såg det ut att bli...Härliga å naturliga färger.
Men gillar skarpt kortet på dig i bakgrunden..(vid sängen)
Värsta bre fline.... :D

krrraaam

2008-02-27 @ 12:11:54
Postat av: Eva

Hej!

Snygga bilder!
Har ett runt bord ni kan få eller låna. Mitt gamla matbord i vardagsrummet. Har iläggsskiva. Står i garaget i Skarpäng.

Kram Eva

2008-02-27 @ 21:32:50
Postat av: Mamma

Hej älskade dotter!
Vad fint det blev med tapeten i köket samt målningen i hallen. Det blev bra med oranga väggen också.
Fantastiskt fina bilder på Bella o Shelby. Jag saknar dem. Ja, förstås saknar jag dig mest och Göran.Det skall bli så roligt att få rå om er till påsk.
Du är så duktig att träna din hundar, vilket fantastiskt tålamod.
Många kramar fån Mammam

2008-03-03 @ 10:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0