Tyresö, raskunskap & frustration...

Det var ett tag sen jag bloggade, men det har sina förklaringar! Har haft fullt upp bara av att packa ner grejer, flytta dem, packa upp dem, tapetsera (ok, det gjorde kära mor och far, men ändå), acklimatisera mig, gå utbildning på Hundens Hus osv. Men nu har jag iaf fått tillgång till Internet, dock surfar jag på modem, vilket är anledningen till min frustration. Det går verkligen inte snabbt!!! Blir ett kort inlägg idag, men jag ska bli bättre nu framöver.

Tyresö är vackert, lantligt och inte alls Stockholms-känsla. Vi bor i ett jätte lugnt område med väldigt nära till skogen (bara 1 min prommenad). I skogen finns det hästhagar, rådjuren är lite här och var (både kul och tråkigt...) och änderna har redan kommit till dammen som ligger just nedanför vårt område. Kort sagt finns det mycket skog att gå i på mycket nära håll. Jag bor faktiskt mer lantligt till nu än vad jag gjorde i Umeå, vilket jag inte riktigt hade förväntat mig...

I helgen har jag varit på Hundens Hus och haft raskunskap. Det har varit en helg fullproppad med information och diskussion och jag har lärt mig en hel del! Det finns verkligen mängder av raser!

Hundarna har fått lida den sista veckan och träningen har mer eller mindre helt legat på is. Jag och Bella har tränat lite idag, men jag har inte riktigt hittat formen än och jag har svårt för att planera min träning. Men i morgon börjar vardagen igen, och förhoppningsvis ska jag nu kunna hitta mina rutiner. Mamma och pappa var ju kvar här ända tills i fredags, så jag har inte direkt kunnat hitta min egen rutin ännu, men det kommer nog.

Hoppas alla ni andra har det utmärkt bra och till er alla där hemma; Jag saknar er jätte mycket!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Roligt att ett nytt inlägg har kommit, jag har väntat med spänning =). Jag tror inte att någon förväntar sig att du ännu riktigt ska ha hittat en vardags ännu, det kan ta ett tg och jag tror hundarna tycker att det e bara e spännande me nytt land att utforska så deras hjärnor får nog lite tankevärksamhet. Kan tro att de nog e lite trött efter flytten.

Jag e grymt nyfiken på hur allt ser ut.

2008-02-10 @ 19:10:40
Postat av: Marlene

Vad härligt att du börjat finna dig tillrätta i storstaden! Skönt att bo nära skogen! Ska bli kul att följa dig och dina hundar i huvudstaden! Ta hand om dig och tjejerna!

2008-02-10 @ 19:13:01
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Nämen vad roligt, så ni är här nu!!

2008-02-11 @ 14:19:04
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Marlene

Ja POFF sa de och så blev han stor över en natt! Vet inte vart den lilla valpen tog vägen? ;)

2008-02-11 @ 18:39:34
URL: http://www.nemafo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0