2008 - med nya mål i sikte

Ja, då var 2007 till ända och in kommer ett alldeles nytt och oförutsägbart år. Aldrig förr, vad jag kan minnas iaf, har det nya året innehållit så många frågetecken som 2008. Kommer jag att trivas i Stockholm? Vad kommer jag att jobba med? Kommer jag verkligen att klara mig utan alla mina fantastiska vänner här? (ok, det är ju inte så att jag förlorar dem, men...) Ja, frågorna är många, och jag skulle kunna blogga i all evighet om alla mina oroligheter inför denna flytt. Men förhoppningsvis bär detta året med sig massor med underbara händelser, precis som år 2007 gjorde.

Vad hände då 2007?

  • Jag och Shelby debuterade i lydnadsklass 1 med 186,5 poäng! (Inte illa för att vara en greyhound)
  • Jag och Shelby tog LP1 på endast 3 försök! (Är ytterst nöjd med detta!)
  • Jag och husse gifte oss 070707! (Känns fortfarande helt overkligt, men självklart underbart)
  • Bella föddes den 26 maj - Molargårdens Bell
  • Den 28 juli flyttade denna lilla klump hem till oss och vardagen blev aldrig mer detsamma! (Positivt annorlunda alltså =))
  • Jag påbörjade min instruktörsutbildning i Stockholm!
Ja, det är väl de största händelserna under detta år och de som kommer att finnas i minnet ett bra tag framöver! Men med ett nytt år kommer också nya idéer och när nya idéer föds, sätts även nya, spännande mål upp.

Mål med Shelby 2008:

  • Debutera i lydnadsklass 2 och ta ett förstapris.
  • Spåra mer regelbundet - minst 2 gånger i veckan
  • Fortsätta utveckla den glädje som hon har fått vid träning av cirkuskonster
  • Utveckla söket - vill gärna träna mer regelbundet, men mycket beror ju på hur mitt "nya" liv i Stockholm kommer att se ut. Lägger därför in en reservation på detta mål. =)
Mål med Bella 2008:

  • Befästa spåret - spåra regelbundet även med Bella. Målet är att hon ska klara appellspåret även om vi nödvändigtvis inte behöver tävla under det kommande året.
  • Träna lydnadsklass 1 momenten klart - ev. tävlingsdebut
  • Träna möten med andra hundar - målet är att Bella ska kunna gå förbi mötande hundar och ändå känna sig så trygg att hon inte behöver göra utfall.
  • Tandvisning med främmande människor (visst, det ingår ju i lk1, men för att inte glömma får det bli en egen punkt).
  • Lära henne stå på "händer"

Mina egna mål för 2008:

  • Bli duktigare på att sätta tydliga kriterier - och sedan hålla mig till dem!
  • Bli bättre på att lita på min egen förmåga.
Ja, det är säkert fler mål som borde sättas, men någonstans måste jag vara realist också. Jag hoppas verkligen att jag lyckas nå dessa mål och om minnet inte sviker ska jag plocka fram detta inlägg i slutet på nästa år för att utvärdera. Men det är ju som sagt bara om minnet inte sviker...

Samtidigt som jag känner stor ovisshet och oro inför det nya året känner jag även spänning och nyfikenhet för vad som komma skall. Jag hoppas att detta år kommer att bli underbart och främst hoppas jag att mina genomslag i hundträningen ska komma under 2008. På sista tiden har jag känt att ett genomslag i min träning har varit på väg och jag har en känsla av att jag kommer att utvecklas enormt mycket under det kommande året. Konstigt, men denna känsla är verkligen jättestark!

Vi, Karro, Shelby & Bella, önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År och vi hoppas att ni tar er tid att reflektera och analysera det gamla året och även sätta nya mål och visioner för det nya. Massor med kramar till alla som har stöttat mig under årets gång och som verkligen har varit bidragande till den utveckling som har skett hos mig! Ni vet vilka ni är!

Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

God fortsättning!!

2008-01-04 @ 19:55:12
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Marlene

Tack och Gott nytt år och god fortsättning till dig också!
Äntligen hemma vid egen dator igen så man hittar till folks hemsidor :p

Du ska se att flytten går fint och du får super bra jobb och sen så finns det ju massor med trevliga människor i huvudstaden!
Skulle vara kul att ses innan du drar din kos söderut! Men börjar tro att det är omöjligt att träffa er :D

2008-01-04 @ 20:02:53
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Nemas
Postat av: Marlene

En kompis bor där och så ville vi ha lite mer störningsfri träning. Nellie har mått väldigt dåligt på klubben de senaste gångerna så jag vill bryta lite från ön... :(
Kom dit vid tolv imorgon om du har tid och vill :)

Annars är jag ledig fram till tisdag! Så hojta bara till när du kan!

2008-01-05 @ 01:39:27
Postat av: igen

Jo nog ska jag ha tid imorgon! När?

2008-01-05 @ 20:44:59
Postat av: igen

Såg först nu ditt meddelande... Lite försent nu va?

2008-01-06 @ 13:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0