Flyttkartonger

Ja, bloggen uppdateras ganska lite just nu, då vi är mitt uppe i flyttartagen. Senast idag var jag och hämtade 11 banankartonger på jobbet. Redan innan stod lägenheten full, vilket innebär att vart man än går nu så ser man flyttkartonger... mindre roligt.

Hundträningen har varit ganska sparsam, även om vi har hunnit med en del. Bella har blivit mycket duktig med apporten, tar den stadigt, håller den länge (både framför mig och vid sidan) och gör insättningar med den. Nu måste vi jobba lite med gripandet från marken, då hon lätt tar den lite var stans och inte alltid på mitten som matte vill. Vi har påbörjat vändningar på stället, eller snarare höger-om-halt. Vänster om sitter redan som ett smäck, så nu måste vi fila på höger om. Vi har även börjat träna starter, och det ser bättre och bättre ut.

Shelby har fått träna vänter-om-halt, med ganska bra framgång. Vill dock få fram lite mer självsäkerhet. Annars har Shelby mest fått vara ute i skogen och springa. Hon verkar vara på väg in i skendräktigheten, vilket medför att hon är lite i sin egen värld... Hoppas bara att hon inte blir lika deprimerad som förra året... det önskar jag henne verkligen inte!

I morgon bär det av till Stockholm och Hundens Hus. I helgen är det klickerhelg och jag hoppas verkligen att den lever upp till mina förväntningar! Tyvärr tror jag inte det, men hoppas kan jag ju =) Ska meddela på måndag när jag kommer hem om mina upplevelser och utvärdera helgen. Om inte annat så är det ju perfekt att få träna inomhus en hel helg! Det kan man alltid glädja sig åt!

Håll ut... bättre blogginlägg kommer när det lugnar sig lite här hemma (vilket snart inte är hemma...)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hej där!
Kom att tänka på dej i morse och blev lite orolig när jag såg vilket oväder det var utanför fönstret.

Hoppas iaf att du får en trevlig helg, vill ha all info på måndag :)

Kram

2008-01-24 @ 15:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0