Sommarhelg



Helgen har varit skön, avkopplande och varm! Precis i vanlig ordning packades bilen med hundar och tillbehör och styrdes mot Stavsnäs. Enda skillnaden denna helg var att vi begav oss ut redan i torsdags. Även om vi båda jobbade i fredags kändes helgen mycket längre när vi var där från torsdag till idag.

Temat för helgen har varit bad och simning. Bella och matte är nog de som har simmat mest, men Shelby kommer på en värdig tredje plats och husse (som mot all förmodan badade) hyllas på en fjärde plats. I torsdags blev det lite kortare simturer för Bella, men under fredagen och lördagen simmade hon nog ungefär en halvtimme (alltså totalt en timme). Hon har riktigt bra teknik och hon orkar bra mycket mer än vad jag trodde. Även Shelby gjorde mig äran att simma i kapp med mig och tro det eller ej, jag hade inte en suck att hinna med henne. Hon är verkligen supersnabb såväl på torra landet som i vattnet. Bella lärde sig även något nytt i helgen... Nämligen att hoppa från bryggan! Hon ser alldeles för härlig ut när hon slänger sig från bryggan och hela hon försvinner för en liten mini-sekund. Helt underbar syn! På lördagen simmade hon väldigt länge i sträck med både mig och husse, så helgen har gett bra fysisk träning för såväl hundar som människor.

Någon annan typ av träning har det därmot varit dåligt med. Det har blivit lite filande på vissa saker, men inget värt att ta upp. Tyvärr glömde jag kameran hemma.... hur nu det gick till... så inga bilder från helgen att rapportera. Däremot några enstaka bilder från kvällens promenad.













Hoppas ni får en underbart skön vecka med massor av sol och värme!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Snacka om läcker bild på Bella och trädet, ser ut att kunna vara hämtat från någon saga, men helst hade jag dock velat se henne hoppandes från bryggan,snälla!, glöm inte kameran nästa gång :)



Japp, det börjar närma sig nu :)

2008-07-07 @ 22:37:01
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Lisa

Hej Karro!

Ja men visst, det är jättekul med vallningen. Jag började att åka på vallningsclinic´s som SASK anordnar. Och det blev lite av min ingångsport. Sedan kom jag i kontakt med Lois uppfödare Karin, och åkte dit och vallade med Eskil. Sedan kom ju Loi, och sen har det flytit på. Men det är förstås svårt med träningsmöjligheter. Inga får i sikte på Värmdö. :/ Linda (med Elsa & Modja) har sommarfår uppe hos sig nu, så i nästa vecka far vi dit och tränar lite.



Fina bilder! Ser ut som om du trivs med kameran? ;)

2008-07-08 @ 16:44:00
Postat av: Linda

Mysigt med en badhelg och så mycket fina bilder det kommit här på senaste tiden!

2008-07-08 @ 18:11:28
URL: http://elsabella.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0