En underbar helg

Vädret i helgen kan nog ingen klaga över. Vi har haft det väldigt varmt och skönt och har spenderat hela helgen i Stavsnäs. Hundarna har fått leka, springa och bada, men någon träning blev det inte att tala om. På lördagen kom Klara och Anders som även de ville ta del av skärgårdslivet. De stannade kvar tills söndag och vi fick några riktigt trevliga och skrattfyllda dagar tillsammans i solen. På lördagkväll grillade vi och åt både det ena och det andra goda efter varandra. Vi passade även på att utmana varandra i femkamp. Det blev  stylt-race, spikning och även den roliga grenen kunna-dricka-enhalvlitervatten-med-två-tamponger-i-munnen-grenen ingick =) Jag låg på marken och skrattade så att tårarna sprutade! Tack till Klara och Anders som alltid är lika roligt sällskap varje gång!

Hundarna har fått simma en hel del under helgen, och Bella har varit otroligt duktig. Shelby är ju som en racerbåt i vattnet och hoppar gärna lååångt ut för att apportera. Bella har gärna badad men mindre gärna simmat, tills nu i helgen då hon verkligen har kommit över sin rädsla för att inte känna botten längre. Hon simmade på jättefint och ser ut att ha en riktigt bra teknik, även om hon ibland tappar självförtroendet lite och börjar trampa vatten =) Men det ser bättre och bättre ut för varje gång!

Bella har dock gått och fått ont i tassen. Hon haltar från och till men stödjer oftast mycket bra på den. Hon är annars väldigt tålig när man pillar, drar och petar i hennes tassar, men nu vill hon helst inte att jag ska pilla överhuvudtaget. Jag har inte hittat nåt, varken sår, bett, svullnad eller värmepåslag, men något är knasigt. Har pratat med veterinären som tyckte att jag skulle avvakta någon dag, självklart med vila, och se hur det hela utvecklar sig. Tråkigt nu när träningsandan är på topp med den lilla clownen, men så är det ibland. Hoppas bara att det går över snart, så att hon får känna sig "fit-for-fight".

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åååh! Va mysigt ni verkar haft, jag är inte ett dugg avundsjuk :)

Vad tokigt med lilla Bella men som sagt om du inte hittar något så är det kanske bara å avvakta.

Slår en pling ikv.

Kram

2008-06-02 @ 15:20:29
Postat av: Marlene

Tack för fina ord :) Jag håller helt med i det du skriver, det varierar kraftigt men det visste jag ju redan innan vi gick ut på prov. Är inte alls missnöjd utan ser det som nyttig träning för både honom och mig, skönt att jag var nervös, sånt händer sällan och det behöver vi träna på!



Jo han är rätt stor nu och tackar för sötkommentaren!

Stackars Bellaskrutt hoppas det inte är någon större fara!

2008-06-02 @ 17:44:20
URL: http://www.nemafo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0