Shelby har vaknat ur sitt ide!!!



Något har verkligen hänt med Shelby den senaste veckan. Från att ha haft dåligt självförtroende i träningen och gett upp för minsta lilla svårighet har hon helt plötsligt börjat ta initiativ i träningen! Hon är mycket mer kreativ och kämpar på även om belöningen inte kommer på en gång. Dessutom visar hon enormt mycket större glädje inför träningen. Tidigare var det lite sisådär med inomhusträningen och hon kunde ibland prioritera soffslöande framför träning, men numera är det kapplöpningstävling om vem som hinner först fram till matte när det är träningsdags! Hon är superglad både före och under träningen och svansen går i ett =) Jag behöver väl inte säga att jag är helt överlycklig!!! Jag tror att hon har börjat förstå detta med klickerträning och hennes självförtroende skiner verkligen i träningen. Det är såååå roligt!

Utöver balanserande på sköldpaddan Åke har vi tränat en del på backandet. Husse började att träna det i Stavsnäs under helgen och gjorde en del framsteg. Hon är duktig och framförallt har hon tålamod och vågar prova sig fram. Bella fick även hon en del backa-träning och hon har verkligen lagt in speeden. Hon backar med enorm attityd och fart, något som hon inte riktigt har gjort tidigare. Tjusigt! Annars har Bella fått träna lite ställande under baklängesmarsch. Vi har ju knappt tränat det förr och ändå så fixar hon det sjukt bra! Hon är verkligen en pärla den lilla prickiga saken =)

Under gårdagen kammade jag tovor på Bella... Efter att ha varit i Stavsnäs och badat och sprungit för fullt har tovorna kommit som på posten. Helt sjukt hur pälsen bakom öronen kan tova sig... Men tack och lov har jag en hund som tycker att det är rätt skönt att bli kammad och sliten i. Och nu är hon som ny! =) Idag har vi klippt lite klor och jag har insett att jag måste inhandla en ny klotång. Den sjunger verkligen på sista visan just nu!.

I morgon ska jag och min onda rygg få lite massage! Ska bli så underbart. De senaste dagarna har inte varit roliga och nacken är stel som på en 80-årig tant. Men förhoppningsvis ska morgondagens behandling hjälpa mig lite på vägen!

Ha det gott alla glada där ute!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Visst är det en härlig känsla! Nellie började jag också träna locka/lura/visa och det tog nog minst ett år innan hon började få självförtroende nog att försöka själv - så härligt, man blir så tokglad!

Ååh vad jag är glad att jag har en korthårig vovve ;)

2008-06-24 @ 22:51:17
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Helena

Söta Shelby!!

2008-06-26 @ 08:38:40
Postat av: Anonym

shelby shelby.. ingen är som den damen...

Varese på kort el i huvet!!!

Me like!!!

Du vet hon är ju väldigt speciell för mig!!! :D

2008-06-30 @ 00:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0