Sol, bad, hopp & grill

Så här roligt har vi haft det i helgen...



... då Emma (Görans syster) inhandlade en stor studsmatta =) Det var faktiskt riktigt roligt och det var verkligen evigheter sen jag hoppade. Rätt bra träning ska det tydligen också vara och det passar mig utmärkt eftersom jag tycker den mesta delen av s.k. normal träning är alldeles för tråkig!

Vi har spenderat hela helgen i Stavsnäs och har verkligen haft vädergudarna på vår sida! Det har varit riktigt varmt och skönt och jag har till och med badat! Hundarna har legat i mest för jämnan och Bella börjar bli ett riktigt vattendjur. Hon slänger sig i och doppar huvudet utan några som helst hämningar. Både hon och Shelby har simmat en hel del i helgen, vilket är fantastiskt träning för damerna. Även Görans mamma var ute, vilket innebär att det bodde 5 hundar på gården. Funkar alldeles utmärkt!



Båda tjejerna är, sina raser till trots, riktigt fina apportörer =)


Men när det kommer till grasiösa hopp är Shelby inte hunden att räkna med ... Varje gång kör hon bomben =)


Bella simmar bättre och bättre nu, och tekniken är riktigt fin!



Bella som annars brukar se rätt rund ut, får helt plötsligt en helt annan kroppsform


Även Käppe (ca 11 år) älskar också att simma! Dock har han inte riktigt upptäckt att det går att använda bakbenen =)


Laban (ca 9 år... tror vi...) nöjde sig med att ligga på bryggan och beskåda alla andra tokdårar


Mest imponerande badet för dagen var dock 16-årige Golsis simtur (även om han mest flöt runt) =)

Innan helgen kom hade jag bestämt mig för att ägna mycket tid till träning under helgen, men jag tror att min entusiasm försvann med värmen. På senaste tiden har jag verkligen inte varit sugen på träning, så hundarna har mest fått bada och leka i helgen. Idag blev det dock lite träning för Bella och den gick väl upp och ner. Först var hon alldeles för ivrig så hon kunde inte överhuvudtaget lugna ner sig för att kunna prestera någonting. Hon bytte beteenden "hej vilt" och hade inte någon struktur. Men med lite paus lugnade hon ner sig (ja, i hennes värld är hon i alla fall lugn...) och då gick det mycket bättre. Vi tränade främst fritt följ och ställande under baklängesmarsch. Fria följet såg inte alls bra ut och hon tappade positionen rätt mycket... vet inte varför då det annars brukar se rätt bra ut. I och för sig var hon nog rätt trött efter att ha varit i gång hela helgen... men hon brukar ändå "bita ihop" och prestera... Men, men... Vi körde korta och intensiva sträckor och hon skötte det hela ändå ganska bra. Ställandet har vi egentligen aldrig ägnat någon tid, vilket är synd... men så är det. Men igår påbörjade jag det och idag började det faktiskt se bra ut även om vi självfallet har jättemycket att träna på. Jag känner bara att jag måste hitta den rätta träningsandan, då den tyvärr verkar vara helt försvunnen nu för tiden...

Men, som sagt, så har hundarna ägnat sig en hel del åt att leka, vilket de verkade tycka om!


Bollen är en klar favorit


Men som vanligt så är Shelby mer inställd på Bella än på bollen =)


Tjejerna gillar verkligen att slåss med munnen

Detta var en kort resumé från en underbar helg. Hoppas ni andra också har haft det skönt. Imorgon väntas besök från norr, nämligen min mamma och pappa! Ska bli jättekul att träffa dem! Ha det gott allihopa!











Kommentarer
Postat av: Olivia

Wow vilka underbara kort, jag vill också ha en systemkamera :) Korten på dig och Göran är ju hur grymma som helst :)

Fick PM:et till utställnigen idag, usch det vrider sig i magen på mig...

2008-06-09 @ 10:02:08
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Sandra å ippe

Såg kortet på Göran först å sen på du!.. Fattade inte hur ni hade lyckats med denna prestation... Tur att jag fortsatt läsa vilket inte brukar va min stil.. Men vilket jag gjorde.. PUh! Annars hade jag nog hoppat genom golvet på övervåningen hos mamma å pappa... Tänkte jag skulle prova å göra samma sak.. :D

Men ni hade visst studsmatta... he he..

Förövrigt har min träningslust sugit fett oxå.. Har inte fått ihop nå vettigt tyck jag!

2008-06-09 @ 11:12:33
Postat av: Lisa Eskil & Loi

Vad kul att du skaffat dig en kamera nu Karro, skoj med bilder! Era hoppbilder var lustiga som få, snygga hopp måste jag säga. ;)

2008-06-09 @ 11:59:43
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Marlene

Haha! Vilka härliga bilder! Nu finns det en uppdatering efter helgen, en hel del otur men en väldigt massa tur också!

2008-06-10 @ 01:12:29
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Marlene

Haha! Vilka härliga bilder! Nu finns det en uppdatering av helgen. En hel del otur men även en hel del tur också...

2008-06-10 @ 01:14:00
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Eva svärmor

Hej!



Underbara vattenbilder. Undrar dock om det inte har kommit in en bild på en säl?

Laban är helt riktigt 9 år.

Golsi såg verkligen ut som en räv och inte som den isländska fårhund han är.

Tack för ännu en trevlig helg tillsammans!



/Eva

2008-06-16 @ 15:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0