Trött



Den senaste veckan har vi haft besök av mina älskade föräldrar. De kom i måndags och åkte norröver idag. Vi har hunnit med att göra utflykt till Tyresö Slott, varit och badat med hundarna, sprungit på IKEA, introducerat mamma i spårvärlden, ätit på restaurang, varit i Stavsnäs, sett fotboll med mera. Och självklart har vi druckit mängder med kaffe såsom endast norrlänningar kan göra =) Nu när de åkte hemåt igen tog de även med sig min kära man, så det känns lite ensamt och tomt här hemma. Tur för mig att jag har två bepälsade vänner =) Det har verkligen varit superkul att mams och paps har varit här i veckan, men nu när de har åkt känner jag mig jätte trött. Det tar nog på att ha besök ändå ;)

Hundträningen har stått ganska stilla förutom lite spår och ett försök till uppletande träning som gick i stöpet ganska fort. Tyvärr! Men så kan det gå... Lite tricksträning har det blivit inomhus och Bella är verkligen söt när hon lyfter bakbenet som en hanhund kissar ;) Igår kväll när vi satt och kollade på matchen höll hon på att träna det i sin ensamhet =) Snacka om att det såg roligt ut när hon helt appropå lyfte bakbenet mot en dörrpost. Jag höll på att skratta ihjäl mig.

I övrigt kan jag passa på att berätta att jag aldrig någonsin kommer att sluta barfa mina hundar! Det är helt i särklass det bästa utfodringsalternativet som finns och det känns så skönt att veta exakt vad hundarna får i sig. Vet man med sig att man ska träna mycket en dag kan man välja ett alternativ som är lätt att belöna med eller så kan man lätt avgöra hur mycket mat som har gått till träning. Det gör det väldigt mycket enklare att hålla Bellas vikt på ett vettigt plan. Dessutom har inte Shelby ratat ett enda mål sedan jag gick över till barf, och bara det i sig är en otrolig vinst. Hon äter med glädje och hon kan sitta nedanför diskbänken och gnälla om att få mat ;) Det skulle hon aldrig ha gjort med torrfodret. Ytterligare ett plus är ju att de får använda sina tänder och käkar på ett naturligt sätt, vilket både gynnar deras tänder och den mentala stimulansen. Nej, än så länge har jag faktiskt inte hittat något negativt alls med barfandet! Jag tycker inte ens att det är jobbigt att dra hem maten, ta fram den eller packa den när vi reser bort. Det liksom kommer av sig självt.

Slutligen vill jag rikta ett STORT GRATTIS till Olivia & Nova som hade fina framgångar på utställningen igår. Det var debut för såväl hund som matte och förväntningarna från mattes håll var inte speciellt stora. Ändå kommer de hem med pris som HP och 1:a pris, BIS i unghundsklassen och fjärde bästa tik! Grattis till er! Ni är så duktiga!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh! Jag blir alldeles tårögd, tusen tack för dina fina ord, det värmer.



Bamsekram från oss.

2008-06-15 @ 20:01:55
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Eva svärmor

Hej Karro!



Tack för ytterkigare en trevlig helg tillsammans. Har kommenterat de fina "vattenbilder" i tidigare inlägg.

kram Eva

2008-06-16 @ 15:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0