Grattis Shelby, 3 år!

Idag fyller vår älskade Shelby 3 år. Det känns helt overkligt att det snart är 3 år sedan vi hämtade hem den lilla svarta tarmen... Det var verkligen en spännande dag! Den 22 maj, 2005 flyttade hon hem till oss i vår lilla 1:a och hon framstod snabbt som ett riktigt monster. Jag tror inte att det gick en enda dag då jag lyckades hålla tillbaka tårarna och många gånger kändes det som om vi hade valt fel valp. Hon var verkligen fruktansvärd som valp. Hon hängde i ärmarna på tröjorna, bet fast i vaderna, åt absolut ingenting och var allmänt jobbig. Men hon lugnade ner sig ganska fort och idag är det svårt att tänka att hon någonsin har varit jobbig. Dock är hon fortfarande en mycket speciell dam som har tagit en enorm bit av mitt hjärta. Husse sa härom dagen, "den dagen som Shelby inte längre finns, då kommer jag att sakna henne oerhört mycket, vi kommer aldrig att få en hund som liknar henne". Och detta är väldigt sant. Hon är både bestämd, envis, lat och sprallig. På kvällarna är hon så slö så vi får sällan ut henne på promenad efter klockan 20.00. Då har hon kurat ihop sig i soffan och kan inte alls tänka sig gå på en promenad... På morgonen ligger hon hellre kvar och myser i sängen och vill man ha ut henne så får man kämpa. Jag höll verkligen på att skratta ihjäl mig för några veckor sen då husse hade bestämt sig för att försöka locka med Shelby på en kvällspromenad... Han satte på henne kopplet (efter att ha tjatat lite på henne) när hon låg i sängen. Sedan stod han där och försökte dra henne ur sängen, men hon låg bestämt kvar.... =) Flera gånger har det hänt att en av oss har kört upp henne ur soffan eller sängen för att hon ska ut. Då har hon, istället för att gå till dörren, försökt gå och lägga sig på ett annat ställe och då har vi fått börja om... Ja hon är verkligen helt otrolig!

En annan underbar egenskap som denna tjej har är sin relation till andra hundar. Hon är mycket bestämd och visar snabbt andra vart skåpet ska stå. Ingen kan någonsin sätta sig på Shelby. Trots hennes lite bitska sida så fullkomligen älskar alla hundar henne! Hundar som aldrig har gått ihop med någon annan tar till sig Shelby på stört. Emil var en sådan hund. Shelby älskade verkligen denna kille och än idag blir hon alldeles lyrisk ifall hans namn nämns... Tyvärr så finns han inte längre med oss...

Shelby har lärt mig enormt mycket om hundar, träning, tävling och kanske främst motivation. Sin ras till trots har jag och Shelby fått riktigt bra resultat på lydnadstävlingar och hon är en fröjd att se! Hon är en roligt hund att arbeta med och matte ställs ständigt på nya prov.

Ett stort grattis till vår älskade Shelby som för evigt kommer att ha en alldeles speciell plats i mitt hjärta!



Kommentarer
Postat av: Göran

Grattis Shelby på födelsedagen!!

2008-03-28 @ 10:37:56
Postat av: Olivia

Hej på er!

Och stort grattis till Shelby :)
Hoppas allt är bra med er!? Försökte ringa tidigare och har sett att du försökt nå mig så vi får väl fortsätta att söka varandra :)

Kram

2008-03-29 @ 18:30:14
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0