Allting blir inte alltid som man tänkt sig...

Den senaste veckan har verkligen inte varit likt någon annan vecka tidigare i mitt liv. Först jätte förkyld (har nästan återhämtat mig), sedan en svärmor som blev hundbiten vilket medförde att Göran (som jag skrev tidigare) fick spendera halva lördagen på Danderyds sjukhus. På söndagen fick jag spendera hela dagen på akuten då betten hade börjat bli infekterade och dagen slutade med att hon blev inlagd. Detta ledde till att Göran fick åka hem till Tyresö för att packa grejer och sedan åka tillbaka till Åkersberga för övernattning och för att dagen efter skjutsa svärmors hundar på dagis. På måndagen började jag mitt nya jobb och självklart var det många nya intryck. Dock jobbar jag ju nu till en början bara 25 % (2 timmar om dagen), så speciellt slitsamt var det inte. Men efter jobbet var det dags att åka och hämta svärmor på Danderyds då hon fick åka hem mitt på dagen. Vid sjutiden på kvällen landade jag återigen hemma i Tyresö. Även idag var tanken att jag skulle jobba 2 timmar men jag kom inte hem förrän runt 17-tiden då det fanns mängder med saker att göra och lära sig. Hundarna, som jag lämnade hemma när jag åkte i morse, i tron om att jag bara skulle jobba två timmar, fick jag åka och hämta under lunchen. De fick med andra ord spendera sin eftermiddag på kontoret i Hammarby Sjöstad. Men det gick nog ingen nöd på dem, de verkade ta det hela med ro. Skönt att kunna ta med dem vid behov!

Som ni förstår så har det varit rätt hektiskt och alldeles för lite tid över för det jag har velat. Hundarna har inte fått speciellt mycket av något som betyder något för dem, vilket verkligen känns jätte tråkigt! Jag har sån lust (men väldigt lite ork) att träna, träna och återigen träna. Men förhoppningsvis blir dagarna lite mer normala framöver nu. Om det inte är alldeles för varmt under morgondagen ska vi bege oss ner på ängen och träna massor! Jag vill, vill, VILL verkligen träna hund NU!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

8 dagar kvar tills vi flyttar ner till civilisationen..Då blir det träning! Ska bli så kul!
Zambo tycker oxå att det ska bli skönt att slippa distans förhållande med Bella :)

Kram från oss!

2008-05-07 @ 08:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0