Idag är ingen vanlig dag...

... för idag är det Bellas födelsedag! Hipp hipp hurra för Bella som idag blir 1 år. Helt sjukt. Samtidigt som det känns som igår när vi hämtade henne känns det även som om hon har funnits i våra liv hur länge som helst. Hon är verkligen ett redigt tillskott av lyckopiller varje dag! Äntligen har jag fått tid att sätta mig ner och lägga in några fina bilder på söta Bella när hon var liten. Tiden går så fort och jag hade nästan glömt hur extremt söt hon var som liten...


Bella 6 veckor.


Klumpen Bella 8 veckor.


Rastning på resan till sitt nya hem.


Liten och söt.


Bella i potatislandet.

Idag har tjejerna följt med mig på jobbet och de har skött sig alldeles exemplariskt! Duktiga och glada! Efter jobbet åkte vi hem och intog lite snabblunch för att sedan bege oss ut till Helena på Lidingö. Där blev vi bjudna på kaffe och skrattade gott åt vovvarna som lekte för fullt. Ja, alla utom Shelby då. Hon ska alltid agera polis i sånna situationer. Så fort Bella, Malte och Zambo började bli varma i kläderna, gick Shelby in och bröt eftersom hon ville ha lugn och ro. Hon ser så rolig ut när hon kommer på nya ställen och ska inspektera. Hon liksom smyger genom lägenheten och undersöker den väldigt noga. Hon är mycket noga med att visa alla respekt, men kanske ännu mer noga med att alla ska visa henne respekt =) Hon är rätt skojig den damen. Efter intaget kaffe packade vi in alla fyra hundar i bilen och körde mot Brottby för att testa på att köpa barf-mat från en gårdsbutik. Kort sagt kan vi väl konstatera att den inte riktigt såg ut som vi hade tänkt oss.... resten av historien får bli ett internskämt tror jag =)

Bella fick återigen sin mat genom burleken. Snacka om att hon var laddad och tempot in i buren var explosionsartat! Hon sitter stadigt och jag ska börja lägga på en hel del svårigheter tror jag. Men jag måste nog också börja tänka på att träna passiviteten, eftersom det kommer att vara det allra svåraste för damen ifråga.

I morgon ska jag och Helena träna på Tyresö BK. Hoppas att träningen kommer att erbjuda många roliga händelser! God natt och sov gott!




Kommentarer
Postat av: Göran

När jag tittar på andra bilden börjar jag fundera om det var en ullig barbapappa vi hämtade... =)

2008-05-27 @ 12:59:22
Postat av: Emma

GRATTIS BELLA!

2008-05-27 @ 15:58:51
Postat av: Lina

Grattis Bella!! Den där "barbapappa" bilden har jag tagit på Bella! ;-) Himla söt var hon i alla fall när hon var liten! Och nu, sååå fin!!

Grattis igen!!

2008-05-27 @ 16:55:00
URL: http://www.ahlskogen.se/aassie2.htm
Postat av: Olivia

Men Grattis till världens sötaste lilla Bella :)

Och tack för din ord på min sida, det värmer. Usch va jag känner att jag saknar er nu, men hoppas på att vi hinner ses någe i sommar.

God Natt på er där nere :)

2008-05-27 @ 22:36:27
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0