Kalasdag

Idag har vi, med hundar, varit på kalas hos Catta och Mathias. Mathias fyllde år och de bjöd på brunch. Men morgonpigg som jag är hade jag varit vaken länge och varit ute och tränat hundarna. Först ut var Bella vid 07.30. Hon var ett riktigt energiknippe och var helt salig över att ha matte alldeles för sig själv. Vi tränade lite inkallning, fritt följ, läggande under baklängesmarsch och lite annat smått och gott. Hon var lite väl laddad och det tog lite tid att få henne i en bra och lönsam sinnesstämning. Hon var nog lite väl het, men resultaten var ändå hyfsat bra. Vid inkallningarna var hon först alldeles för på men efter ett tag så var hon precis där jag ville ha henne. Fria följet ser bitvis väldigt bra ut och raksträckorna är inga problem. Hon är uthållig och fokuserad, men ibland blir hon lite studsig... Måste verkligen tänka på att belöna neråt mellan tassarna tror jag... Däremot har vi mycket att jobba på vad gäller vändningar under fart. Som jag sa tidigare så fungerar transportrakorna bra, vändningar på stället fungerar bra, men vändningar under transportsträckorna blir lite ryckiga... Måste fortsätta mycket med dessa. Däremot är tempoväxling inga större problem. Läggande under baklängesmarsch gick jättebra och vi har börjat med signalkontrollen. Jag är nöjd med hennes träning! Shelby fick inte så mycket träning utan istället egentid med matte under en stillsam promenad. Hon var väldigt följsam och verkade njuta av att ha matte för sig själv.

Hemma hos Catta och Mathias var det fullt med folk som alla hade kommit för att gratta Mathias och självfallet även för att inta allt det goda som erbjöds. Bella skötte sig jättebra och blev ständigt uppmärksammad och klappad vilket är jättebra. Hon håller verkligen på att förändras och hon sköter det snyggt. Hon la sig gärna på Mathias fötter, gick och tiggde lite fika från flera personer och jag är verkligen jättenöjd med Bella under denna brunch! Det märks att hon håller på att acceptera uppmärksamhet mer och mer och hon verkar till och med tycka om det från och till =) Ingen blir mer lycklig än jag!

Shelby däremot gjorde något som hon ALDRIG någonsin har gjort tidigare, inte ens som valp. Efter att ha kollat in köket och alla godsaker gick hon in i sovrummet och kissade i Catta och Mathias säng!!!! Mitt på sängen, genom både påslakan, täcke, lakan och bäddmadrass... Kändes inte jättekul. Sedan, just innan vi skulle gå, kräktes hon... =) Hon visade sig verkligen från sin bästa sida... NOT! Men, men... det var ingen som tyckte att det var jättehemskt, utan snarare lite komiskt... Men sååå kul tyckte jag nog inte att det var.

På eftermiddagen var vi hos Görans pappa på tidig middag och nu är vi äntligen hemma igen. Hela dagen gick åt till att åka runt och äta, vilket i och för sig inte är helt fel... men helgen är nu förbi och jag har knappt hunnit med... Men, men, snart är det helg igen =)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Shelby da! Kissa i värdparets säng :)
Du de är nog inte många som är så flitiga som du som går upp i ottan en helgdag för att träna lydnad, sugen på att börja tävla? :)
Det är iaf jag, ruskigt sugen, måste bara få fason på mitt lilla yrväder...
Kram

2008-05-19 @ 13:10:03
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0