Massor av koppelbitar

Tog med träningskläder och ryggsäcken med alla hundleksaker och tillbehör på jobbet idag för att snabbt kunna åka och träna när jag slutade. Åkte till Farsta där jag mötte upp Helena med Zambo och Malte som alla äntligen har blivit Stockholmare igen. Skönt att ha dem på nära avstånd så det blir lite mer intensivt med träningen =) Alltid roligare att vara flera när man tränar.

Tjejerna var på bra humör och laddade till tusen! Bella fick träna en hel del hopp över hinder och vi fick fina resultat. Hon hoppar bra, även om jag inte kände att jag hade jättebra koll på hopptekniken. Måste tänka lite mer på den nästa gång. Men vi tränade både på att hoppa ifrån mig och hoppa mot mig och hon var superduktig på bägge delar. Hon har haft väldigt mycket enerig de senaste dagarna och för att ta vara på det på bästa sätt passade jag på att träna lite mer fartfyllda moment, som hoppet, inkallning och en hel del lekövningar. Hon är verkligen duktig på att leka och det märks att jag har jobbat en hel del med det även om en del har kommit gratis. Hon är duktig på att leka men hon är även duktig på att behärska sig och vänta, vilket jag är helt säker på bygger upp suget för leken ännu mer. Vi tränade en del fritt följ, men som vanligt blev det mest transportsträckor... jag måste verkligen gå in för att träna vändningar under transport för det är det som hon verkligen behöver mest. Vänster om går helt ok och även helt om även om det blir ganska ryckigt. Däremot har vi en hel del att jobba på när det gäller höger om. Men fria följet är verkligen roligt att jobba med! Jag känner verkligen ett engagemang för det momentet och det är så spännande då det ständigt kan utvecklas och bli bättre.

Hon hade enormt bra fokus på mig och skötte sig väldigt snyggt när det passerade lösa hundar under tiden vi tränade hopp över hinder. Hon slängde en snabb blick på hundarna som passerade, hoppade sedan över och sprang för att hämta sin leksaksbelöning. Hon brydde sig inte överhuvudtaget om de två hundarna, vilket glädjer mig otroligt mycket! Hon är verkligen duktig på att fokusera och jobba tillsammans med mig och det känns som om hon värdesätter träningstillfällena väldigt mycket. Vi tränade även lite på tandvisningen och Helena fick kika på gaddarna. Bella var jätteduktig och jag tror nog inte att det kommer att vara något problem. Det var första gången som vi tränade detta med någon utomstående (även om Bella känner Helena ganska väl) och med det resultat som vi fick idag tror jag att vi kommer att kunna bygga vidare på och få det riktigt bra. 

Även Shelby var på G idag och hon hade ett strålande humör. Vi jobbade mycket med kamp, då jag verkligen vill utveckla detta hos henne. Hon är verkligen en hund som går igång bra mycket mer på lek, men ibland kan hon vara alldeles försiktig och osäker. Men hon leker bra och hon jobbar väldigt mycket bättre om hon får leka mellan övningarna.

Men matte blev också några koppel kort under träningen. För flera veckor sedan bet Bella av sitt koppel, men jag har inte köpt nåt nytt än... Idag bet någon av dem även av Shelbys koppel, vilket medförde att vi nu har fyra olika delar koppel =) Som tur var hade Helena två extra koppel i bilen som vi, tacksamt nog, fick låna av henne. Tack Helena!

Dagen var bra och tjejerna gjorde den ännu bättre genom sitt postiva förhållningssätt träningen igen. Som avslutning fick Bella leka tillsammans med Malte vilket helt klart var uppskattat från båda parter. De var sååå söta!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack för en trevlig träningsdag!

Ska vi satsa på att köra kvällsträning på Lidingö BK och Tyresö Bk nästa vecka??

Såg fresten nu att du har ju namnsdag idag GRATTIS från oss!

2008-05-20 @ 21:43:12
Postat av: Nina

Du råkar inte ha msn? :)

2008-05-24 @ 20:24:13
URL: http://agera.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0