Spår, härlig promenad & lussebulle

Den här helgen gick snabbt, men var på många sätt fantastisk. I lördags åt vi bara frukost på morgonen innan både jag och husse gav oss ut i spårskogen. Husse fick lägga Shelbys spår medan jag la Bellas. Förhållandena var riktigt bra, relativt blött men inte genomsurt. Sedan åkte vi tillbaka hem och lekte med hundarna på gården. Båda tjejerna var riktigt duktiga i spåret. Shelby har en bra attityd, fart och beslutsamhet i spåret. Dessutom har hon nu mer och mer börjat engagera sig i föremålen och jag såg verkligen till att göra stunden vid föremålen till en riktigt trevlig och rolig stund tillsammans. Bella har inte spårat på länge och jag kände att det var dags att ta itu med hennes stressande vid och i spåret. Därför beslutade jag att lägga tre kortare godisspår. Och snacka om att det gjorde susen. Hon var lugn, sansad och väldigt noggrann. Visst finns alltid risken att hundar som lär genom godisspår blir långsamma i spåret och att de får svårt att ta föremål, men just nu har jag verkligen inget val. Sedan tror jag att Bellas fart kommer att komma i och med mer säkerhet och föremålsintresse har hon ju till tusen. Så jag har all förhoppning att det kommer att bli alldeles strålande bra. Hon är verkligen intresserad av spåret och hon får alltid leta upp spåret själv och inte en enda gång har hon missat det. Men den här gången var hon lugn genom hela spåret och det är något som har saknats tidigare. Så vi är nöjda!

Söndagen bestod av regn, men vi tog en härlig skogspromenad runt sjön. Tjejerna var alldeles galna =) När vi var hemma igen bytte vi om och begav oss in till Gustavsberg för att handla mat och fika. Eftersom jag fullkomligen älskar julen och inte har självbehärskningen nog att vänta på den, så har jag redan startat. Julskinka har jag redan gjort, jag har ätit pepparkaksdeg och igår åt jag en lussebulle! Det var såååå gott!

Nu har vi alldeles nyligen kommit in från en långpromenad och tjejerna har ätit sina kycklinghalsar med oxkött och grönsaker och ligger nu helt utslagna i vardagsrummet. Imorgon får ni hålla tummarna för då är det nämligen dags för Shelbys röntgen. Hoppas, hoppas, hoppas att de hittar vad det är så att vi får komma igång med rehab istället för att lägga all tid och alla pengar på undersökningar. Så håll tummarna klockan 9.00 imorgon!

P.S. Jag hade med mig kameran för att fota i massor idag, men när jag kom ut så dog batteriet.... Tråkigt men sant. Men jag lovar att bjuda på lite mer bilder i bloggen snart igen. D.S

Kommentarer
Postat av: Olivia

Låter som en toppenhelg och va kul att Bellas spår blev så lyckat.

Mm! Lussebullar lät gott, själv har jag precis vräkt i mig massa kaffe och pepparkakor :)

Appropå Jul, glömde ju fråga de när i pratades vid, kommer ni upp något lr?



Ska verkligen ha er i åtanke i morgon och hålla alla tummar för Shelby, Nimme håller alla tassar för sin kompis...¨

Men slå en pling så fort du kan i morgon.

Kram

2008-11-17 @ 19:16:20
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Lisa

Ska absolut hålla tummarna för er!

2008-11-17 @ 20:38:09
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0