Änglavakt

Igår insåg jag hur snabbt livet kan förändras. Mina kära föräldrar krockade i går eftermiddag med en älg på väg hem från stugan. Hur de kunde klara sig nästintill helt oskadda är ett mirakel! Pappa fick ett skärsår i ena handen och mamma är öm i kroppen, men de lever! På något sätt lyckades de undvika att älgen kom farandes genom vindrutan och istället verkar den ha hamnat upp mot taket, vilket blev deras räddning. Av bilen blev det inte mycket kvar utan det var endast skroten som gällde. Jag är bara evigt tacksam att de fortfarande lever och klarade sig så bra! Det är verkligen skrämmande hur fort livet kan ta en annan riktning än den man har planerat, men tack och lov så blev det inte så igår.

Helgen började med att jag i torsdagskväll fick feber och fruktansvärt ont i varenda led och muskel i kroppen. Kändes oerhört tråkigt, men redan igår mådde jag mycket bättre och idag är jag pigg och kry. Igår var vi ute i Stavsnäs och plockade lite inför stundande flytt. Vädret var helt underbart, med strålande sol och färgsprakande natur. Tyvärr glömde jag kameran hemma, så bilder det får ni inga. Hundarna stormtrivs verkligen där ute och de kommer att bli enormt glada när vi flyttar ut permanent.

Hundarna och jag tog en underbar prommis i skogen idag efter jobbet och det var bättre än på länge! Jag kände mig pigg och glad och så även voffsarna. Intensiv lek till en början men det lugnade snabbt ner sig och vi fick en lugn och skön promenad med lite bus.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Ja, snacka om en stor portion av Änglavakt. Helt otroligt att de klarade sig så pass lindrigt som de gjorde, någon där uppe måste vara väldigt rädda om dina föräldrar.



Skönt att du mår bra igen och kan vara ute i det härliga höstvädret.



Massa kramar från oss.

2008-10-13 @ 18:33:43
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Lisa

Vilken tur att de klarade sig näst intill oskadda!!

2008-10-13 @ 20:02:10
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Anonym

oooojjj, får säga att jag fick ont i magen när jag började läsa... :S

Äckligt sånt där.! ringer dig imorgon... kram

2008-10-14 @ 01:41:17
Postat av: Nova

Nova tackar så mycket för kommentaren :)



Hur går det för er med flytten, är det fullt upp eller? Har så många gånger tänkt ringa men känner att du nog har det du gör med allt som händer.

Men du får gärna slå en pling när du får tid.



Stor kram.

2008-10-20 @ 11:19:30
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Marlene

Men fyy så hemskt! Trafikolyckor kan man vara utan! Tur att det gick bra för dem!

Men hur gick det för älgen?!

2008-10-22 @ 03:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0