Slappar dagar...



Återigen måndag och ny vecka. Torö visade sig från sin fina sida under helgen och vi hann med både kräftor, poolbadning och båttur. Riktigt trevligt! Tjejerna skötte sig riktigt bra och var med större delen av tiden. Tyvärr hade Bella börjat löpa, så det blev inget pool-bad för hennes del... Förutom då hon råkade backa ner i poolen av misstag... =)

Idag var jag så laddad för en helt vanlig skogspromenad med fika och hela kittet. Sagt och gjort satte jag på kaffebryggaren, tog fram termos och bullar och packade väskan. Jag och tjejerna begav oss till Erstaviken via Slumnäs udde (vackert namn, visst!?). Vädret medförde lite härliga höstkänslor och energin bara sprudlade. Vi passade på att både fika, leka och träna lite bland träd och mossa. Det var verkligen helt fantastiskt, men självklart saknar jag Sandra otroligt mycket just nu! Det har ju alltid varit hon och jag som har packat väskan och tillsammans gett oss ut i skogen. Sandra... jag saknar dig!!!! Nu är det i och för sig inte speciellt länge kvar tills jag får beskåda min hemstad igen och då ska jag passa på att fika med Sandra i skogen flera gånger =)

Pratade med Olivia i telefonen igår. Hon hade varit på kurs med Eva Bodfäldt. Det blev ett långt samtal och jag kände verkligen hur jag fick massor av inspiration av att bara höra vad de hade gjort under helgen. Tack för att du delade med dig Olivia! Nu längtar jag oerhört till kursen för Fanny Gott! Hoppas att den har en massa smaskigt att erbjuda!

Bjuder på lite bilder från dagen.


Sötaste lilla Shelby


Systrarna bus


Livsnödvändig packning på skogspromenad


Vi har samma intressen vi två...


Bella massakerar en pinne. Allt i sin ordning


Hon ser nästan ut som en häst...


Hmmm, om vi drar här så verkar hela berget flytta på sig...


Det är svårt att inte älska denna hund....


... för hon är vacker som en dag!


På gården hemma plockade jag lite plommon


Väl hemma passade Bella på att mysa med elefanten



Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh! Vilken mysig dag ute ni verkar haft ute i skogen, och ja! hon är för läcker fröken Shelby, väldigt majestätiskt där hon står :)



Tack själv för samtalet igår, roligt att jag kunde inspirera lite trots att jag var helt slut. Du får memorera och rapportera sen till mig efter kursen med Fanny :)



Stor kram till mina Stockholmsfavoriter.

2008-09-01 @ 18:37:15
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Anonym

BuuuHuuuuu!!!!

NU gråter jag floder!!!!!

SAKNAR DIG MED SKITHÖG!!!

2008-09-01 @ 23:29:21
Postat av: Mamma

Hej älskade dotter!

Vilka otroligt fina bilder du har tagit,och jag har haft en underbar stund med att läsa allt roligt och fint du skrivit. Det känns som jag återvänt till verkligheten igen eftersom tiden i Örträsk nu är över, växthuset tömt och jag kan använda min dator igen nu när jag är hemma. Det ska bli så roligt att få rå om dig,Göran och de två tjejerna.

Många kramar Mamma

2008-09-03 @ 21:17:20
Postat av: Pappa

När jag läser och tittar på dina bilder kunde jag inte låta bli att ropa på mamma så hon också kunde se allt du skrivit och fotat.



Jag förstår att du älskar dina hundar mycket.

2008-09-18 @ 18:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0