Fattigt bloggande

Denna gång tror jag inte ens att jag orkar be om ursäkt för mitt dåliga bloggande... Det finns liksom inte riktigt motivation till det i mitt liv just nu...

Så, uppdatering från senaste blogginlägget kanske!?

Få se... Vad har hänt? Jo just det:

* Bella och jag lekte under promenaden förra fredagen och det hela slutade med att hon på något vis lyckades hoppa ner i full fart, landa just framför mig för att sedan hoppa rakt in i magen på mig... Just i stunden gjorde det grymt ont och jag blev lite smått illamående. Efter att vi hade kommit hem kontaktade jag sjukvårdsupplysningen som dirigerade mig vidare till Förlossningen där de tyckte att vi skulle komma in för en koll. Väl där blev vi jättebra bemötta och de gav verkligen ett proffsigt intryck! Efter att de hade kollat hjärtljud, rörelser, eventuella sammandragningar och blodtryck fick vi smörgås och kaffe. Mums! Sedan fick vi invänta läkare som skulle kolla ultraljud. De ville dock vänta till dess att det hade gått minst fyra timmar från att det hela hände för att säkerställa att inget var fel. Tack och lov såg allt bra ut och vi fick åka hem.

* Bella har även börjat löpa igen. Sist var i september, så snabbt uträknat förstår ni att hon ändå löper relativt tätt. Dock är det bara hennes tredje löp, så vi får se hur det blir i framtiden. Mellan första och andra löpet gick nästan 7 månader och denna gång bara 5... Kanske blir det ändå bara 2 gånger per år ändå. Det mest positiva med hennes löp är dock att det i princip inte märks. Det enda som det märks på är nog hennes reaktioner vid hundmöten då hon går kopplad. Här får hon verkligen panikångest och kan verkligen inte kontrollera sig själv. Det är faktiskt jätte sorgligt att se henne så och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det som funkar är att hon får äta godis när vi går förbi den mötande hunden (i en båge så ofta som det är möjligt) så det är den strategin som vi har just nu. När vi bodde i Tyresö mötte vi hundar flera gånger under dagen och då såg jag ändå en förbättring. I Stavsnäs möter vi sällan främmande hundar vilket gör det hela lite svårare att träna. Men vi möter hundar rätt så ofta när vi går från garaget till jobbet och då funkar det fortfarande med att hon äter godis när vi passerar. Jag tycker i och för sig att det mest hjälper för stunden när vi inte får så många träningstillfällen men hon slipper i alla fall få sådan extrem panikångest. När orken faller på måste jag verkligen ta tag i detta och aktivt söka upp andra hundar, men just nu finns verkligen inte den orken.

* Min rygg är slut!!! Hela graviditeten har jag känt mig så glad över att min rygg har mått så bra. De som känner mig vet att jag har haft ganska jobbigt med min rygg under en längre tid, men när jag blev gravid blev det hela mycket bättre. Tills nu... Senaste veckan har jag känt hur det har blivit sämre och sämre i ryggen och i morse när jag klev upp hade jag svårt att gå :( Ut på promenad med hundarna och jag kan lova att de tyckte att matte betedde sig konstigt och gick alldeles för sakta. Det tog mig 50 minuter att gå ca 2 km... Inte speciellt roligt. Men vi kan ju hoppas att det är tillfälligt och att det går över så snart som möjligt.

Annars tror jag att det mesta är som vanligt hemma hos oss. Tjejerna mår bra och dagligen får jag bekräftelse på hur mycket de faktiskt tycker om varandra. De har roligt ihop ute och allt oftare ligger de tätt intill varandra och myser... framförallt på jobbet. De är för goa mina töser!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Aj! Om Bella lyckas skicka en gravid matte för utredning på förlossningen, så törs jag inte låta Fokus hälsa på en enda gravid kvinna! Allra minst bli gravid själv! ;) Tur att det inte blev några komplikationer!

Hoppas ryggen blir bättre snart! Härligt att höra att ni annars har det bra!

2009-02-11 @ 21:19:34
URL: http://mafomy.wordpress.com/
Postat av: Marlene

Det blir 2,5mil söder om Umeå :) I Slutet av April blir flytten av!

2009-02-13 @ 10:44:06
URL: http://mafomy.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0