Helgen

Då var det söndag igen. Konstigt när det alldeles nyss kändes som fredag... Men så är det. Helgen har bjudit på allt från strålande sol och underbart väder till riktig och hederlig gammal snöstorm. Igår var vädret helt underbart men några minusgrader och strålande sol. Bella fick sig ett konditionspass med en joggingtur med husse. Hon verkar sköta sig riktigt bra på turerna och det är bra att hon får denna typ av lite mer statisk konditionsträning. Hon är rätt vältränad på alla sätt och vis och konditionen är det inget fel på, men det är ändå viss skillnad på att springa lös i skog och mark och springa bredvid husse under en joggingtur. Bra att få både och! Vecka 13 ska vi till Sälen och då kommer hon att få åka en hel del skidor med husse på fjället och därför är det super bra att hon får vänja sig redan nu.

Shelby fick istället matte för sig själv en stund, vilket brukar vara uppskattat. Denna gång blev vi dock snabbt några fler, så en promenad på tu man han blev det inte... men ack så kul hon hade. Efter en liten stunds promenerande stötte vi på Ebba med matte i skogen. Ebba är en blandning mellan ridgeback och labbe och är en väldigt trevlig tik. Upp dök även Mattis (grannens hund). Han hade smitit men efter en liten stund kom även tillhörande matte. Vi tog en härlig promenad tillsammans och sedan fick hundarna springa och leka ute på isen. Det är verkligen härligt när det bara fungerar så där på en gång när man släpper ihop hundar. Inga problem över huvud taget, men fullt ös från början till slut!

Idag bjöd vädret på snöstorm med snöande från höger till vänster... Det blåste ordentligt och det var rätt tung snö som föll. Som hundägare så kan man ändå inte välja om man vill eller inte vill gå ut sånna här dagar, så det är bara å klä på sig och hoppas på det bästa. Dock tycker jag oftast att man inser att vädret faktiskt är bättre än vad man trodde och så var det även idag. Vi tog en promenad till affäen och Bella fick för första gången bära klövjeväskan. Hon är verkligen duktig med nya saker och accepterar det mesta utan att blinka. Så även idag. Hon gick super snyggt i kopplet (vilket inte alltid hör till vår vardag) och verkade nöjd över hennes nya uppgift. Lite smått handlande på affären och hon fick sedan bära hem lite morötter, matlagningsgrädde, korv och bananer. Ganska lagom tyngd för en nybörjare. Även detta skötte hon galant och kunde gå lös utan några som helst problem hela vägen hem. Duktig kicka! Shelby fick bära min vante sista biten, en uppgift som hon älskar och värderar väldigt högt! =)

I övrigt en ganska lugn helg. Idag har jag tränat yoga för gravida. Funkar bra och jag tror att det är bra för min onda rygg. På onsdag ska jag till sjukgymnasten som förhoppningsvis ska kunna ge mig ett och annat tips. På onsdag kommer även den älskade mamsen ner! Ska bli superkul å ha henne här under några dagar. Jag ska på två heldagars kurs torsdag och fredag och då ska hon vara snäll å passa hundarna. På lördag kommer även en av mina barndomskompisar med tillhörande sambo och hälsar på. Ironsikt nog är hon också gravid och beräknas föda 5 dagar efter mig... =) Livet är lustigt! En spännande vecka med massor av händelser väntar. Börjar äntligen känna mig lite mer motiverad till träning med hundarna så jag hoppas att den känslan växer sig starkare och starkare. Ska nog ringa Olivia, då min motivation oftast kommer genom henne! =)




Kommentarer
Postat av: Olivia

Ha! Va lustigt att vi båda skrivit om vädrets makter :) Du har också helt rätt i att det faktiskt oftast ser värre ut än vad det är.

Va duktig lilla Bella är som bär hem varorna, väldigt praktiskt må jag säga. Har själv funderat på en väska men vet inte om det skulle gynna/missgynna Nimbus ryggproblem?

Kul för dig med besök av både mamsen och sen barndomskompis, och du! den där träningsmotivationen kommer nog att hålla i sig ska du se, nu när vi går mot ljusare tider :)



Hoppas du får en jättetrevlig vecka. Saknar dig i massor.

Kram!

2009-02-22 @ 21:18:44
URL: http://www.nogg.se/novaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0