Jobb hemifrån

I morse skulle vi i vanlig ordning ta bilen till jobbet, jag, husse och tjejerna. Men idag hann vi bara sisådär 3 km innan bilen började bete sig konstigt... Hostade och hackade och luktade inte speciellt gott. Icke bilkunniga som vi är stod vi en stund och låtsades veta vad vi höll på med innan vi vände hemåt igen. Tursamt nog finns det en kille i Stavsnäs som har en bilverkstad med all utrustning som kan tänkas behövas. Dessutom bor han bara ca 10-15 minuters gångväg från oss! Vi körde dit och han tog bilen. Jag och tjejerna begav oss hemåt medan husse spatserade mot bussen. Tack och lov har vår datakille på jobbet fixat så att jag kan jobba hemifrån och ändå ha tillgång till allt som finns på både min dator och server. Kanon! Så idag är det arbete hemifrån som gäller. Tråkigt nog lär det kosta att lösa ut bilen senare under dagen... Förra veckan vinkade vi adjö till ca 2500 kr då Shelby gjorde sig illa och denna vecka blir förhoppningsvis inte riktigt lika illa, men pengar blir det... Inte kul!!!!!

I övrigt mår tjejerna bra! Shelbys tass ser ut att läka bra, men hon har fortfarande bandage och går på medicin. Medicinen ska hon äta i 10 dagar och bandagen har vi mest kvar för att hon inte ska slicka. Jag har verkligen inte hjärta å sätta tratt på den lilla damen, så då får det bli fortsatt bandage ett tag till. Bella löper fortfarande och uppvaktas med jämna mellanrum av den stora vita herren som bor en bit bort. Han smiter tydligen från gården rätt ofta nu... Kan inte förstå varför? =) Hur som helst gör det mig inget att Bella löper. Hon är nästan lite gosigare än vanligt men i övrigt precis som vanligt. Tänk att det kan vara så okomplicerat med en löpande tik. Många blivande hundägare väljer bort tikar just av den anledning att de löper 1-3 gånger per år och visst kan jag förstå att det blir jobbigt ifall hunden genomgår en personlighetsförändring inför, under och efter varje löp. Men det är ju ändå långt ifrån alla som behöver lida så. Värre är det då i min värld att ha en hanhund som går igång på alla löptikar som finns i området. Det måste ju vara som att ha en löptik året om... Men som tur är så är smaken olika för alla och alla tilltalas vi av olika saker. Sedan är det ju även långt ifrån alla hanhundar som går upp i extas av löptikar...

Annars är det rätt lugnt. Lite träning här och var men just nu tycker jag att det är lite för kallt för utomhusträning. LIte inomhusträning blir det men i övrigt satsar vi på att vara ute så mycket som möjligt i skogen. Det är härligt när solen skiner och det knastrar under skorna!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Nä, det är aldrig roligt när bilskrället börjar krångla och kosta massa pengar.

Men du va perfekt att du kan jobba hemifrån, kanoners! :) Och ännu mer kanoners om ni kommer upp till påsk (?) Hur länge hade ni planerat att stanna? Vi åker ju till Thailand den 3/4 och kommer hem den 11/4, skulle va såå kul om vi hann ses.



Hrm! Så det finns fler tjejer som får besök, haha!

Kram på er.

2009-02-18 @ 13:56:06
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Eva;svärmor

Hej!



Det är alltid trevligt att läsa din blogg! Den ger en inblick hur ni har det.

Kommer ju på besök imorgon, fredag, och vi får se hur Laban beter sig med tanke på Bellas löp. Det är mycket hundar som löper på hunddagis just nu så det går nog bra.

Min kommentar ang bilen "Det var ju i alla fall inte en fredag!. Förhoppningsvis är det mönstret brutet!



Ses imorgon!

Kram Eva

2009-02-19 @ 13:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0