Helg igen



Ja, det är här som jag handlar mitt färskfoder! =) Trodde att det var kycklingskrov som jag betalde för, men tydligen inte... =)

Kort vecka innebär att det snabbt blir helg igen. Det har faktiskt gått riktigt bra att ställa om för jobb igen men helg är ju alltid skönt! Idag har vädret varit helt underbart, dock lite väl varmt för den här årstiden och för min smak... Fem plusgrader innebär att snön töar bort snabbt. Jag och vofsarna har i alla fall hunnit med en underbar promenad på isen och hundarna lekte för fulla muggar. När vi kom tillbaka fick Shelby gå in och jag satte på dragselen på Bella för att påbörja lite träning. Eftersom mina cykelkunskaper är sisådär i vanliga fall när det inte är halkigt, valde jag att bara vänja henne i selen och gå med henne. Så fort hon sökte sig framåt kom belöningen kastad och hon fick kämpa för att komma åt den. Vet inte riktigt om det är bästa sättet att träna in det på, men vi gör ett försök i alla fall. Hon tyckte att vi hade jätte kul, men jag tror inte riktigt att hon fattade vad vi höll på med. Men visst började hon söka sig mer och mer ifrån mig, så det kommer nog att lossna snart. Det hade för en gångs skull varit skönt med en hund som inte är så extremt följsam... men inte i längden.

Annars har vi inte gjort mycket. Blev lite träning med Bella i garaget efter jobbet i onsdags. Hon hade jättehärlig attityd och var verkligen på G. Jag saknar dock lite motivation för att träna extremt målinriktad vilket gör att vi för det mesta filar på sådant som hon redan kan men som kan bli bättre. Min största avsaknad av motivation  beror på avsaknad av träningskompisar. För mig är hundträning minst lika mycket socialt som något annat och nu känns det väldigt tråkigt på den fronten. Jag saknar alla där hemma så otroligt mycket! Mer än någon kan ana! Jag försöker att inte tänka så mycket på det, men det kommer liksom smygande hela tiden. Jag får nog försöka planera in en resa till Umeå snart igen. Sedan håller jag tummarna för att Sandra och Olivia ska komma ner snart. Det skulle nog vara det bästa som kan hända just nu!

I övrigt är allt bra. Bebisen är väldigt aktiv och sparkar för jämnan. Det är sällan helt lugnt där inne just nu och det hela känns mer och mer verkligt. Hicka förekommer också rätt ofta. Kul med bekräftelse på att det faktiskt är ett liv där inne! Häromdagen kunde vi för första gången känna en hårdare kroppsdel... vilken vet vi dock inte riktigt, men kanske en axel eller nåt liknande. Kul var det i alla fall!

Ha en skönt helg allihopa! Det har jag tänkt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Å Jag & Hundarna saknar dig... Men prata med Sandra och så kommer vi ner så fort hon har en ledig helg, gu va roligt det skulle vara :)



Hahaha, Kul bild du hittat.



Kram, kram

2009-01-09 @ 16:01:50
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Marlene

Snacka om färskfoder, haha :D Gissar att Shelby gillar å jaga sin middag ;)



Hmm och jag tycker jag har låg motivation för träning. Sådana här korta träningspass gör vi ju i princip varje dag. Typ 5-10minuter träning på morgonpromenaden, lunchpromenaden, middagspromenaden osv... Letar också motivation att träna mer målinriktat...

2009-01-09 @ 16:16:05
URL: http://www.nemafo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0