Hotellnatt - *Uppdaterat*

Inatt har jag och min kära man spenderat natten på Plaza hotell i Umeå. Konstigt kan tyckas att vi bor på hotell när vi är hemma och kan bo hos mams och paps. Faktum är dock att vi på juldagen firade får förlovningsdag (4 år) och då tyckte vi att vi skulle unna oss en hotellnatt med påföjande hotellfrukost morgonen därpå. Det hör inte till vanligheten att vi får tag på bra hundvakter och därför gäller det att passa på nu när vi bor hos några. Vi bokade rummet i måndagskväll (den kväll då jag fortfarnade var frisk). Att man inte kunde avboka eller omboka tyckte vi inte var så farligt, vi visste ju att vi skulle bo där... På nyårsaftonskväll fick även Göran feber (han som verkligen ALDRIG blir sjuk) och det hela resulterade i att det var två sjuklingar som checkade in på hotellet igår. Men visst var det skönt att sova i en skön säng utan att ha svarta faran som ligger smäck mot huden hela natten (även om även det är mysigt ibland). Vi köpte mat och godis och tog upp på rummet och betedde oss precis så som sjuka har rätt att göra. Åt sliskmat och godis medan vi låg i sängen och kollade på TV =)

Hundarna verkar ha haft det bra även om de verkar ha funderat när vi skulle komma hem igen och därför har sprungit till dörren titt som tätt. Shelby har i vanlig ordning sovit skönt i mams och paps säng medan Bella tydligen valde att vänta på oss vid dörren och därför sov hon på nedervåningen på dörrmattan. Hon är bra söt den lilla älsklingen! Det var i alla fall två mycket glada hundar som mötte oss när vi kom hem i förmiddags och Shelby har nog aldrig skrattat så mycket som då. Hon har verkligen börjat le och skratta mycket mer nu för tiden och i dag visade hon upp alla tänder hon hade i munnen =) Söt är hon!

Nyårsafton gick bra och hundarna klade det med glans! Shelby har aldrig varit brydd utan verkar kunna sova sig igenom det värsta av det värsta. Bella tyckte ibland att smällarna lät som om det knackade på dörren eller att det kom någon utanför och därför var det obligatoriskt att skälla ibland. Men någon rädlsa såg vi inte skymten av, vilket är obeskrivligt skönt! Men visst blir man ändå lite begränsad vid nyår pga dessa fyrverkerier. Även om de kanske skulle klara av att vara utomhus när det smäller som värst så skulle jag aldrig ta ut dem då, vilket innebär att vi måste planera lite hur man ska lägga promenader och rastning. Tänk då de stackars hundar och ägare där hundarna är så rädda att de skakar och vägrar gå ut. Mamma läste i tidningen om en labbevalp på 7 månader som hade rymt från sitt hem på nyårsafton pga rädsla och panik. Tack och lov hade de hittat honom senare, men tänk så förstörd den stackars valpen ska vara för all tid framöver... :(

Bella har på något konstigt vis blivit rädd för dörröppningar när vi har varit borta. Varken mams eller paps kan tänka på något som skulle ha gjort henne rädd... Men när hon ska gå igenom en dörröppning kryper hon ner med kroppen och tvekar länge innan hon skyndar sig igenom dörröppningen. Konstigt! Hon brukar verkligen inte vara rädd för någonting här i världen! Men hon går i alla fall igenom så det släpper säkert snart. Kan hända att katten kanske har gett henne en åthutning, men jag har ändå svårt att tro det. Dels så är Bella extremt snäll med katten och brukar inte direkt gå speciellt nära och när hon väl gör det är hon väldigt försiktig. Sedan är inte katten direkt den typen som flyger på en hund bara så där... Men det kan ju vara precis vad som helst och jag tänker inte analysera ihjäl mig för nåt som förmodligen kommer att gå bort av sig själv snart.

Förkylningen är bättre nu och febern har försvunnit. Fortfarande känns huvudet uppsvullet och inte är jag 100 kry, men så länge febern är borta kan man i alla fall agera hyfsat normalt. Tråkigt bara att nästan all tid här uppe har försvunnit och att det snart är dags att åka söderut igen... :( Känns jätte tråkigt faktiskt! Jag hade sett fram emot att hinna med så mycket under vår tid här, men så blev det inte... Jag får väl försöka åka upp snart igen och ta igen för denna tid.

Uppdatering: Bellas rädsla för dörröppningar

Ja, nu så här några timmar sedan inlägget skrevs så verkar Bella mer eller mindre ha glömt att dörröppningar var skrämmande =) Efter promenaden så verkade hon inte alls brydd, men vi får väl se om det kommer tillbaka eller inte. Helt klart verkar det i alla fall som om hon är på väg att börja löpa eftersom jag hittade Shelby och Bella i hallen där Shelby stod och red på Bella... =) Har aldrig hänt tidigare, men jag har sett att Shelby har varit lite extra intresserad av Bella på slutet, så förmodligen är det något på gång. Men skönt i alla fall om hon nu inte är någon speciell rädsla för dörröppningar ;)


Kommentarer
Postat av: Olivia

haha, va jag skrattar när jag läser om lilla Bellas väntan vid dörren, Nimbus gör nämligen precis likadant :)

Skönt för dig att förkylningen börjar släppa och att febern försvunnit, tycker så synd om dig som fått vara så förkyld under din vistelse här uppe. Men som sagt det kommer ju fler tillfällen, dessutom så får väll jag & Sandra försöka få till en liten tripp ner till er.



Kram

2009-01-02 @ 13:30:57
URL: http://www.nogg.se/novaliten
Postat av: Nina

Har du lust att träna imorgon (söndag), så hör av dig! :) Jag och Malin är alltid träningstaggade!



Kram!

2009-01-03 @ 08:40:54
URL: http://www.agera.org
Postat av: Marlene

Ja självklart är det skidorna som sugerskit och hunden är duktig på att rucka balansen eftersom han inte har lärt sig än att lyssna på höger och vänster ;)



Mysigt med hotellnatt när man är sjuk!

2009-01-03 @ 22:04:10
URL: http://www.nemafo.se
Postat av: Olivia

Hej du!

Vi verkar ha svårt att få tag i varandra, jag gjorde ett försök idag men icket :)



Slå gärna en pling när du får ork.



Kram

2009-01-05 @ 19:00:43
Postat av: Olivia

Hej du!

Vi verkar ha svårt att få tag i varandra, jag gjorde ett försök idag men icket :)



Slå gärna en pling när du får ork till det.



Kram

2009-01-05 @ 19:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0