Fredag i "vanlig" ordning

Ja, min ökade motivation till träning fick snabbt lägga sig på is när jag under fredagen drabbades av magsjuka :( Jag blir så less! Och dessutom var det ju även fredag.... Egentligen skulle jag gå på kurs hela fredagen i Sundbyberg och envis som jag är så gjorde jag mig i ordning och vi begav oss in mot stan. På väg in kände jag att det inte var riktigt 100, men jag ville ändå fortsätta. Från slussen tog jag tunnelbanan .mot T-Centralen för att sedan byta mot S-berg. Aldrig någonsin igen ska jag trotsa min känsla av att något inte står rätt till då jag på t-banan verkligen fick bita ihop och sedan skynda mig ut på Västra Skogens hållplats för att... ja... jag ska bespara er äckliga detaljer, men ni kan nog räkna ut vad som hände... Inte roligt! Ringde Göran som kom och mötte mig och sedan körde hem mig igen. Resten av dagen spenderade jag i soffan sovandes.

Igår mådde jag bättre, men kroppen hade absolut noll energi. Vi lyckades ändå ta oss till Gustavsberg för att inhandla lite bebiskläder till Skrutten. Kul att hinna med lite annat än att vara sjuk när mamma är här. Skrutten fick sig två mössor, pyjamasar, bodysar,  byxor och säkert lite till. Hundarna fick sig varsin joggingtur med husse. Båda skötte sig tydligen ganska bra, fast Bella förivrade sig visst lite och blev lite för glad på ett ställe vilket resulterade i att hon gjorde sig lite illa. Det gick dock över ganska omgående och inga bestående men, tack och lov! Shelby tycker inte alls att det är speciellt roligt att följa med på joggingtur, men hon gör det snällt ändå.

Idag har jag äntligen orkat mig ut! Jag är verkligen dålig på att vara sjuk, eftersom jag får enorm abstinens när jag inte får vara ute och promenera. Men idag blev det en härlig promenad i soligt väder och sedan fick både Shelby och Bella prova på att följa med på en skidtur med husse på sjön. Shelby tycker att det är lite kul i början och kan skälla lite men ger sig väldigt snabbt. Bella däremot har aldrig tidigare följt med på en skidtur och det märktes väl ganska tydligt. Hon skällde och hoppade mer eller mindre ganska konstant på Göran under skidturen. Lite bättre blev det mot slutet, men hon var verkligen en pina. Kanske borde vi ta itu med det på riktigt och verkligen träna det, men jag orkar liksom inte hänga på så bra och det är svårt för Göran att belöna eller avbryta henne när hon är tyst resp. börjar skälla. Vi får se hur roligt husse kommer att tycka att det är när han ska ut på långtur med Bella på fjället om sådär en månad. Kanske adopterar han bort henne därute på fjället =)

I veckan ska jag fortsätta med lydnadsträningen, så jag återkommer med rapport senare.


Kommentarer
Postat av: Marlene

Du kanske skulle ta bort fredagar ur din kalender? ;)



Vad skoj för Bella att åka till fjälls med husse! Det går nog bra bara hon får lite rutin och erfarenhet av att släpa på husse lite :)

2009-03-01 @ 17:50:57
URL: http://nemafo.se
Postat av: Mamma/Eva

Detta var väl tredje gången som fredagen var en otursdag. Får hoppas att ordspråket "tredje gången gillt" i detta fall innebär att nu var det slut och att fredagar innebär tur hädan efter. I Oskarshamn har vi haft strålande vinterväder i helgen. Gick tipspromenad i skogen med hundar igår söndag. det är spännande att komma ut i skogen och uppleva Småland med små stugor, stengärdsgårdar och små åkerlappar.

Idag började det regna på em för att sedan gå över i snö. Våren närmar sig dock för i morse hörde och såg jag skrattmåsar och två gäss.



Ta hand om dig och Skrutten.



Kram Eva

2009-03-02 @ 22:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0